Skoda Octavia: Skoda octavia greentech 1.4 raakt met trekhaak verkeersdrempels

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,4

Ik heb in april 2012 een nieuwe skoda octavia combi 2012 met greentech 1.4 motor. Ik heb op aanwijzen van de verkoper een afneembare trekhaak aangeschaft, zodat de parkeersensoren goed werken. Nu bleek al snel dat met een fietsenrek op de trekhaak dat verkeersdrempels geregeld raakt. Dit probleem heb ik met de dealer besproken. Die adviseerde mij hulpveren te laten monteren op mijn eigen kosten. Dit bleek in eerste instantie wel de oplossing. Maar op vakantie met veel bagage en totaal 2 personen en een fietsendrager met 2 fietsen, bleek dit niet voldoende. Ik heb een aantal keren verkeersdrempels geraakt. En wel zo hard dat er speling in de trekhaak is ontstaan. De dealer had de importeur van Skoda gevraagd voor een oplossing. Maar zegt er niets aan te willen doen. De dealer wil wel op hun kosten een vaste trekhaak monteren die minder hoog is waardoor er meer ruimte tussen de grond en de trekhaak ontstaat (enkele centimers). Ik twijfel op dit wel de juiste oplossing is. De vering van de Skoda octavia is volgens mij gewoon slap. En de greentech uitvoering is extra laag om minder luchtweerstand te heben. Leuk voor de cijfertjes. maar misschien heb ik het wel mis.
Hoe kan ik dit oplossen? Eigenlijk vindt ik de Skoda Octavia 1.4 Greentech 2012 een ondeugelijk produkt. Dit moet toch niet kunnen!

edumay

Geplaatst door edumay (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Octavia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Beetje een geval van geven en nemen.
Je hebt een lagere auto die je ook nog eens redelijk zwaar belast.
Je wilt natuurlijk geen drempels raken dus wat je kunt doen is na rustiger te rijden natuurlijk originele veren monteren dus van de gewone uitvoeringen..in combinatie met hulpveren moet dit ruim voldoende zijn.
Maar nogmaals...het is geen ondeugelijk produkt maar je moet iets anders denken... een fabrikant kan nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen en vandaar dat ze niet willen ingaan op je klacht.

edumay (0), 11 jaar geleden

Dank u, voor Uw reactie. Ik ga dit met mijn dealer bespreken. Ik moet ook nog melden dat bij alle aanrakingen met de drempels ik langzaam reed. Dat doe je vanzelf wel na dat gebonk. Daar wordt je auto niet beter van. Daarnaast heb ik ook 1 keer een verkeersdrempel geraakt met alleen 5 personen in de auto. Eigenlijk vindt ik dat ik dan de drempels niet moet raken. De auto is gemaakt voor 5 personen. Er zitten niet voor niets 5 veiligheidsgordels in. Jammer dat Skoda de skoda greentech 1.4 op de markt brengt en die niet universeel bruikbaar is. En dat de dealer dat niet bij de verkoop meld. Anders had ik zeker een andere versie gekocht. Ik vind het een design fout. Maar daar koop ik nu even niets voor. Ik wil nu snel een goede lange termijn oplossing en daarbij is U oplossing denk ik goed bruikbaar.

edumay (0), 11 jaar geleden

Ik heb nu ook met ANWB gesproken. Zij zijn ook van mening dat het probleem verholpen is als de originele vering van het standaard model van de Octavia gemonteerd word. Ik heb dit met de dealer besproken. Maar zij willen alleen maar een vaste trekhaak monteren. De dealer heeft mij vervolgens verwezen naar de klantenservice. Nu maar afwachten of Skoda Nederland dit probleem serieus wil oplossen!

Kokopelli (0), 11 jaar geleden

Wie zegt dat de Greentech extra laag is? Geloof ik niets van. Ik heb een Yeti Greentech en daar valt weinig aan te verlagen. Greentech is wat extra groene techniek, waar je feitelijk niet veel mee opschiet. Ik denk dat het door de afneembare trekhaak komt. Waarom mensen dat tegenwoordig willen hebben, snap ik niet. Je hebt met een gewone trekhaak een mooie buffer tegen schade. Verder is het ook een kwestie van rustig de drempels nemen. Daarom zijn die rotdingen gemaakt ;-)

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Deze uitvoering ligt wel terdege lager bij de grond, dat maakt ook deel uit van het milieupakketje.
Jou auto valt weinig aan te verlagen, waarom denk je? omdat ie al laag ligt !
Ik ben een ouderwets ingesteld persoon en heb niks met modernde ecoshit maar ik begrijp wel dat je met goed fatsoen met 5 personen in een auto moet kunnen rijden zonder de drempels te raken.
Meneer zegt rustig te rijden en daar moeten we hem in geloven.
Trekhaken afneembaar of niet moeten geen drempels raken...een diepe kuil is een ander verhaal, dus punt.

Kokopelli (0), 11 jaar geleden

Heer Jonker u bent professional, maar een Yeti staat juist hoog op de banden. Het is een compacte SUV. De rest ben ik wel met u eens. De feitelijke oorzaak van dit probleem ligt natuurlijk bij gemeenten, die te pas en te onpas overal drempels aanleggen. Of eigenlijk de weg onbegaanbaar maken voor een stel kneuzen die hun gaspedaal niet kunnen beheersen.

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[b]Heren

Persoonlijke aanvallen graag achterwege laten, hier heeft de TS niets aan.
En wij houden het graag overzichtelijk........

Moderator Problemcar[/b]

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Ook al gedacht aan versterkte hoofdveren?

ferdinand (60), 11 jaar geleden

Of gewoon mee leren leven.Sommige drempels kom je nauwelijks overheen.Ik heb een Peugeot 206.Bij mij in de buurt en dan zit ik er alleen in,raak ik sommige drempels altijd met mijn voorspoiler,al duw ik hem er overheen.Er moet niet altijd naar de auto worden gekeken, de wegbeheerder heeft daar vaak ook schuld aan.
Ferry

dreuge (0) PRO, 11 jaar geleden

Een vaste trekhaak bij de Octavia is bijna gelijk met onderkant van de bumper. Dus meer afstand tot het wegdek dan met een afneembare. Die steekt een paar centimeter onder de bumper uit. Dat zou dus wel een oplossing kunnen zijn. Maar dan heb je wel een lelijk ding. (persoonlijke mening)
Het argument wat de verkoop aandraagt om een afneembare icm parkeersensoren te nemen is onzin. Vaste trekhaak en parkeersensoren gaan prima samen. Zodra je een aanhanger achter de auto doet, schakelen de parkeersensoren uit. (Als de dealer deze aanpassing tenminste uitvoert met de testkast)

ferdinand (60), 11 jaar geleden

Dan kan je nog steeds een drempel aan raken.Ik heb naast de 206 een Chevy Van .de trekhaak ligt behoorlijk hoog ,maar als ik mijn caravan er achter hang, raak ik in mijn dorp toch een aantal drempels.De wegbeheerder houdt niet altijd rekening mee,dat sommige auto,s de drempel raken.In een villawijkje in mijn dorp zou je met een Italiaanse supercar zefs niet eens kunnen wonen.
Ferry

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[b]Gezien de TS niet meer reageert en de discussie zich voortzet, sluiten wij dit topic.
Mocht de TS nog iets willen vermelden kan het topic op verzoek worden heropend.

Moderator Problemcar[/b]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.