hey beste mensen
ik heb een probleem als me motor koud is dan start hij slecht
en vanmorgen moest ik hem zelf met startkabels doen en toen start hij wel
weet misschien iemand wat het probleem kan zijn alle advies is welkom
met mvg rory
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
start die slecht of is je accu slecht.??
mvg willem2
me accu is 6 maanden oud en als hij warme is de motor start hij wel meteen
ik snap het niet miss weet iemand hier raad mee
mvg rory
15 jaar
als ie het met startkabels wel doet,dan is je accu dus blijkbaar leeg.
Kan een rotte accu zijn (zegt niks dat ie 6 maanden oud is,kan zo ineens stuk gaan) of je hebt een laadprobleem
15 jaar
Rory
Hoe staat het probleem met de versterker ervoor ? is dit toevallig na de inbouw hiervan gebeurt ?
Waarschijnlijk heb je dan een lekspanning die de accu langzaam leegtrekt..
Omdat je accu nog ma een half jaartje oud is,denk ik hier even aan.
Gr Stefan
15 jaar
hey mensen
heb hem 10 dagen me versterker erin en krijg opeens vannochtend dat probleem als jij warm is me motor dan heb ik er geen last van en hoe kAN JE ER ACHTERKOMEN waar je lekspanning hebt
en kan een accu zo stuk gaan
mvg rory
15 jaar
Alles kan stuk gaan,maar laat eerst eens meten of er een lekspanning aanwezig is,zo kun je snel het e.e.a. uitsluiten en als er een lekspanning aanwezig is,is dat meestal simpel te vinden d.m.v de zekeringen één voor één eruit te halen en kijken wanneer de spanning wegvalt,in die groep moet je het dan zoeken.
Gr Stefan
15 jaar
of trek even de kabel naar de versterker van de accu
vaak zit daar het probleem
mvgwillem2
15 jaar
me accu is goed heb hem op de lader gehad hij is vol maar start nog steeds niet wat is wel ... weet misschien iemand waar het dan aan kan liggen
mvg rory
15 jaar
en vandaag starte me auto helemaal niet me accu was vol waar kan het aan liggen
miss weet iemand een oplosing
mvg rory
15 jaar
[quote=opelastra1.6]en vandaag starte me auto helemaal niet me accu was vol waar kan het aan liggen
miss weet iemand een oplosing
mvg rory[/quote]
Jij hebt toch wel pech iedere keer met je Astra, ff meer info aub. Start hij wel maar slaat hij niet aan of start hij helemaal niet?
Gr. Arjan
15 jaar
Rory
Je kan niet zeggen of de accu goed is door hem alleen op te laden..je kan deze ook even laten testen.
Maar je komt net zoals in de eerdere topic's weer aan het meten om te kijken waar het probleem zit.
Maar zoals gevraagd,start de auto wel,maar slaat hij niet aan,of draait hij helemaal niet rond terwijl je aan de sleutel draait ?
Gr Stefan
15 jaar
hey mensen
hij start wel maar heel slecht moet hem 2 tot 3 keer proberen te starten en dan slaat hij aan het is alleen in de ochtend dat hij slecht start
weet misschien iemand nu een oplossing want word er gek van
mvg rory
15 jaar
Dat verklaart alweer het e.e.a hij draait dus wel rond maar start slecht.
Misschien een niet goed functionerende temp sensor koelvloeistof.
Je kan deze eventueel met een multiemeter op Ohm meten,of uitlezen bied misschien ook uitkomst.
Gr Stefan
15 jaar
ik ga kijken kan je die makkellijk zelf vervangenen hoeveel volt moet je meten
mvg rory
15 jaar
Bij een motortemperatuur van 70 graden moet je ongeveer 0.5 Kohm meten
Bij een koude motor en een buitentemperatuur van 20 graden moet je ongeveer 2.95 Kohm meten.
is goed ga morgen kijken bedankt
mvg rory
15 jaar
Die sensor bevind zich bij de rode stip,zie :
[url=http://img191.imageshack.us/i/opel.png/][img]http://img191.imageshack.us/img191/7753/...[/img][/url]
Gr Stefan
15 jaar
ik ga hem morgen uitlezen maar nu zie ik bij me auto een slangtje die gescheurd is kan het daar door komen ook want hij start net niet
miss weet iemand dat dat slangentje zit vlak bij die rode stip die stefan me stuurde
mvg rory
15 jaar
Slangetjes horen heel te zijn, dus ook deze.
Draai er maar stevig wat tape omheen en starten maar.
is goed ga ik proberen dank je wel hans
15 jaar
je tip werkt hans hij starte meteen dank je wel
mvg rory
15 jaar
mooi zo, ook weer klaar.
mvg,
Hans.
wat een kleinig heid al voor narigheid kan veroorzaken
het is maar goed dat hans handig is met kleine slangetjes
mvg willem2
15 jaar
ik weet willem beter dat hij het weer doet en zo een klein slangentje dat kan verorzaken
mvg rory
15 jaar
hey mensen
ben een tijdje niet op probleem cars geweest het probleem was dat me contactslot opwas en er zit nu een paar weken verder een nieuwe in en geen probleem meer
van rory
15 jaar
he Rory, ik begon me al zorgen te maken! Zo lang al geen problemen meer met de Astra.
Fijn dat je weer Hoorn en omgeving onveilig kan maken.
Arjan
15 jaar
dat is zeker zo arjan
gelukkig is het opgelost
van rory
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar