close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus 2001: Stationair op 3 cilinders. Injector?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 Zetec

MM Lampje brandt: misfire gedetecteerd

Na het wissen blijft ie een paar dagen uit. Komt nu weer binnen en loopt niet mooi rond. Bougies en kabels zijn vernieuwd. Compressie is ook geljk, maar 2e cilinder doet stationair te weinig. Injectie Cleaner heeft enige verbetering gegeven want na een proefrit liep ie wel weer mooi stationair en ook de 4-gaswaarden zijn dan perfect. volgens de klant loopt ie ook beter, maar lampje brandt opnieuw.

Iemand vaker gehad dat 1 injector niet goed meedoet stationair? Of misschien een andere oorzaak?

Geplaatst door

Siem Bijman (680)
badge vip badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kun je de injector niet omwisselen met andere cilinder,is je inlaatpakking niet lek

Zeker weten dat de compressie goed is???

Postie 0
badge

13 jaar

Heb je de klepspeling al eens gemeten?
inlaatklep (bij 20 °C ± 5 °C) 0,11 - 0,18 mm
uitlaatklep (bij 20 °C ± 5 °C) 0,27 - 0,34 mm

Suc6

Doktor 0
badge

13 jaar

@Doktor :Klepspeling van een Zetecmotor afstelbaar? Wist ik niet, maar dat kan dan natuurlijk een oorzaak zijn.
@Postie : Compressie was goed, maar wel een (heel klein) verschil tussen de 2e cilinder en de andere cilinders

Ga de klant voorstellen met de klepspeling te beginnen. Auto heeft trouwens 165.000 km gelopen.

Siem Bijman 680
badge vip badge

13 jaar

Net gezien dat de kleppen inderdaad zijn te stellen. Weet je de werkwijze ook Markuis? Plaatjes of bussen en moet distributie los om nokkenas te lichten?

Siem Bijman 680
badge vip badge

13 jaar

Plaatjes, is speciaal gereedschap voor. Nokkenassen kunnen blijven zitten

Postie 0
badge

13 jaar

Ja vanaf +/- 1998 zitten er geen hydraulische stoters in. zetec motor is dan te snel herkennen aan het zwarte kleppendeksel.
Distributie en nokkenassen kunnen blijven zitten, wel een gepiel om de stelplaatjes er tussenuit te krijgen.
Controle staat voorgeschreven bij 160.000km

Suc6

Doktor 0
badge

13 jaar

ga eerst maar eens de bobines wisselen en kijken of het probleem zich verplaatst.
verder kan er nog valse lucht worden aangezogen door bv een lekke inlaatpakking (even remmenreiniger langs spuiten).
ook kan het injector afdichtings rubbertje lekken, maar dat komt niet zo vaak voor (ook hier even remmenreiniger spuiten).
dat kleppenverhaal zie ik nog niet zo snel zitten, maar ben benieuwd.... (hoor het wel!)

kronenburg 0
badge

13 jaar

Verstuivers komt maar erg weinig aan bij Benzines ...

Meestal gaat de bobijn stuk door de bougies en kabels ... beste is alles te vervangen !

Die misfire fout is bijna altijd de bobijn bij die motoren ... de bobijnen zijn nogal een zwak punt heb ik de indruk.

Danny78 0
badge

13 jaar

Klepspeling gecontroleerd en 1 zat helemaal op 0! Deze gesteld, inderdaad met plaatjes en zonder peciaal gereedschap een beetje pielen, maar daarna liep ie weer prachtig mooi rond.

Thx, voor alle reacties.

Siem Bijman 680
badge vip badge

13 jaar

Mooi, opgelost.

Doktor 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.