close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: info over waterpomp Opel Omega

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2OOO cc

Goede dag,

Hoe kan ik er voor zorgen dat de waterpomp best gesmeerd wordt ? Kan er soms een additief aan de koelvloeistof bijgevoegd worden? Met dank

Le Galant.

Geplaatst door

Le Galant (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Daar valt niets aan te smeren. De pompen hebben waterdichte lagers en keeringen.

moderator 0
badge

13 jaar

[b] door moderator verplaatst[/b]

Goede dag,
Nu lees ik dat Opel Omega 2000 cc benzine geen koelvloeistof heeft maar antigel...Is dat wel juist. Moet ik dan die koelvloeistof gaan vervangen na 177000 Km ? (1998)

Le Galant

Hans4040 1230
badge vip badge

13 jaar

Goede dag,

Ik lees "Vandaag OO.52 Hans 4040 Moderator--door moderator verplaatst"- Waar kan ik uw antwoord lezen? Dank.

Le Galant--

Le Galant 0

13 jaar

Ik heb geen antwoord geplaatst, slechts jou 2e topic verplaatst; het heeft geen zin om een 2e topic te openen met dezelfde vraag, namelijk.

mvg,
Hans

Hans4040 1230
badge vip badge

13 jaar

zelfs het antwoord is al gegeven
geen smering

kleijn 0

13 jaar

raar topic, waterpompen hoef je niet te smeren das antwoord op de vraag.
Maar hoezo geen koelvloeistof bij een 2 liter Omega? ( bericht 3 )

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Hello,

Ik kom er niet uit...Inderdaad nu weet ik nog niet met wat de motor Omega 2000 benzine 1998 wordt gekoeld.
Is antigel dan koelvloeistof of is koelvloeistof iets anders ?
Moet er dan 9 bussen "koelvloeistof" in het circuit gedaan worden- die zo in de handel te koop zijn - of moet er "antigel" in .Het kan toch niet zijn dat er 9 liter antigel in het circuit moeten...

Wie kan er mij duidelijk informeren ?-- Met dank

...

Le Galant 0

13 jaar

Kun jij me dan uitleggen wat antigel is als ik dat in google doe is het lingerie en badmode???? of is dit een typische belgische woord.

Highway 640
badge

13 jaar

Antigel is antivries....beetje ongelukkige naam, maar goed.
In deze opel moet gewoon Coolant SP 15 ( bijvoorbeeld van Kroon), of Xstream G48 Antifreeze & Coolant, of Gulf Antifreeze XLL
allen goedgekeurd door Opel en zo zijn er nog meer merken.

Hans4040 1230
badge vip badge

13 jaar

Ow gewoon koelvloeistof dus... nooit van gel gehoord ha ha.

Alle universele koelvloeistof is prima, Is een gewone OHC motor dus geen enkel probleem, hoeft geen duur merk of speciale soort te zijn mits het maar geen water met antivries is, gaan een flink aantal liters in ja dus aantal kan best kloppen.
5 liter cans zijn voordeliger ( 2 nodig )

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Let op

Tot MY 2001 alleen antivriesmiddel 19 40 656 / 90 297 545 (blauw), vanaf MY 2001 alleen antivriesmiddel 19 40 650 / 09 194 431 (rood) gebruiken en voor een concentratie van 50% water en 50% antivriesmiddel zorgen. De antivries moet niet alleen het complete koelsysteem tegen bevriezing, maar ook alle onderdelen die met koelvloeistof in aanraking komen tegen doorroesten/kalkaanslag beschermen. Daarom moet antivries ook in tropische landen worden gebruikt.

Naast de mengverhouding is de kwaliteit van het water belangrijk. Drinkbaar water voldoet meestal aan de eisen. De kwaliteit van geregenereerd zeewater is niet goed genoeg!

Ook niet erkende soorten antivries kunnen schade aan de motor veroorzaken!

Als de radiator, cilinderkop of de cilinderkoppakking werd vervangen, mag de gebruikte koelvloeistof niet opnieuw worden gebruikt!

Controleren/visueel controleren

hij zal dit wel in zijn boekje hebben staan

kleijn 0

13 jaar

Zo willem das een uitgebreid info.. je hebt gelijk maar gewone universele koelvloeistof volstaat prima in deze motoren... :D
Normaal gebruik je koelvloeistof ook niet voor een tweede keer, alleen de echt zuinigen onder ons..

C.Jonker 0
badge

13 jaar

ja dat is wat er staat
maar in mijn omega zat ook gewoon koelvloeistof hoor
vind dit wel een beetje achterhaald

en in de tropen ben ik al 20 jaar niet meer geweest ( jammer eigenlijk )

kleijn 0

13 jaar

Aan moderator Moderator 14 mei 2011
Funktie van waterpomp in orde. Zaak opgelost

Le Galant 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.