De peugeot 807 werd bij mij binnengebracht omdat hij niet wilde starten.
Volgende onderdelen waren reeds vervangen:
Nokkenassensor;
hogedrukpomp
injectoren
brandstofdebietsregelaar op hogedrukpomp
druksensor common rail.
De wagen werd al tweemaal uitgelezen bij een officiële dealer. Er zijn geen fouten vast te stellen en volgens de actuele waarden is alles in orde. De sleutels werden ook al heringelezen. De regeleenheid van het motormanagement wordt vrijgegeven.
Na het verbetereen van een massaverbinding doet de motor om te starten maar slaat niet aan. Na enkele verbrandingen reageert de motor niet meer. Bij het doorstarten zijn er ongeveer om de 3 seconden enkele verbrandingen en daartussen helemaal niets.
Met een universeel diagnosestoestel werden de actuele waarden en fouten uitgelezen.
Fouten zijn niet aanwezig.
Actuele waarden in orde.
Tijdens het starten: inspuittijd berekend; druk in rail 330 bar; dieselregeling actief, voedingspanning regeleenheid 11.8V; motortoerental wordt ontvangen;
Reeds uitgevoerde mechanische controles:
distributietiming OK; druk opvoerpomp in de tank 2 bar tijdens het starten; terugloopvolume injectoren niet abnormaal groot;
Een deel van de bedrading doorgemeten nog niets gevonden.
Op startpilot draait de motor onmiddellijk. Wijst niet op een mechanische probleem.
Is er iemand die met een dergelijk probleem geconfronteerd werd en wat was bij u de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volledige herprogrammatie diende eerst te gebeuren, dat is blijkbaar niet gebeurd
hij krijgt geen brandstof das duidelijk en met alles wat je al gedaan hebt valt mij te binnen ....reserve sleutel al geprobeerd ? sleutelherkenning goed??
gr ecj de ruijter
het je het signaal al gemeten dat toe komt op de injectoren met een scoop?
probleem al opgelost?
2 bar brandstof druk is wat aan de lage kant. moet tussen de 2.5 en 3 bar zijn.
uitgelezen storingen>>>>?
is er synchronisatie van krukas en nokkenas?
17 jaar
Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor het meedenken om dit probleem op te lossen.
Volledige programatie is gechecked bij Peugeot dealer. Geen verbetering,
Er is geen reservesleutel meer bij deze wagen, volgens dealer is sleutel gekend en wordt ECU van de dieselinspuiting vrijgegeven. Wanneer ik de sleutel op het contact laat en de deur open dan is er een geluidssignaal voorhanden. Dit is volgens mijn informatie alleen het geval indien de sleutel op het contact gekend is.
Signaal van de injectoren met een scoop gemeten. Het signaal is zoals verwacht gelijklopend met het aanslaan van de motor. Signaal valt weg en komt om de drie seconden kort terug duidelijk ergens een blokkage van de stuurdoos.
Daar distributietiming in orde is en er zowel een krukas- als nokkenassignaal voorhanden is zal de synchronisatie in orde zijn. Mocht er geen synchronisatie zijn dan zou de motor ook niet om de 3 seconden de nieging hebben om aan te slaan.
Brandstofdruk is met volle batterijspanning 2.7 bar. Tijdens het starten daald de druk naar 2 bar omdat de batterijspanning lager is.
Tot op heden heb ik geen oplossing voor het probleem en zijn alle suggesties welkom.
Bedankt voor de reactie.
er waren in het verleden wel eens problemen met startmotoren die teveel stroom wegtrokken, heb je per ongeluk ook geprobeerd om em aan te slepen?
Ik heb een soortgelijk probleem en ook al van alles gewisseld met een goede auto tot op heden nog geen goed resultaat , heb jij inmiddels iets gevonden ???
Momenteel heb ik nog geen oplossing.
Het is nu zover dat de motor aanslaat. Als ik gas geef tijdens het starten. De reden voor deze verbetering is mij onbekend. Zolang ik gasgeef blijft de motor draaien. Tussen 1000 en maximaal 2800 tr/min draait de motor goed, van zodra ik volgas geef loopt het toerental niet hoger dan 2800 tr/min en de motor begint te balanceren tussen 2500 en 3000 tr/min.
Indien ik het gas volledig loslaat slaat de motor onmiddellijk af.
Ik ben dus nog steeds op zoek naar een oplossing van het probleem en laat zeker iets weten mocht ik een oplossing vinden.
Is de storing inmiddels opgelost?
Ik kan me voorstellen dat wanneer je het krukassignaal met een oscilloscoop gaat meten, duidelijkheid zal brengen.
16 jaar
Misschien eens het probleem van een andere kant bekijken als electronische e.d allemaalgoed is. Ik denk aan een egr klep die open blijft staan(mechanisch ?).
Verder moet de dealer kunnen zien of er synchronisatie is in de meting gegevens.
En misschien een stomme vraag maar is wel diesel in de tank aanwezig, met een andersoort brandstof gaat het ook niet goed.
Erwin>> hoe moet dat krukas signaal er uit zien ?
De synchronisatie van nokkenassignaal en krukassignaal is vooral bij de start belangrijk(cilinder herkenning), je kunt dit zien wanneer je bij een lopende motor de stekker van de nokkenassensor aftrekt, dan blijft de motor gewoon lopen.
Het krukassignaal geeft een analoog signaal(een sinusvormig signaal) je kunt met een osciloscoop de 58 tanden en de opening (de 2 missende tanden(60-2)) van het vliegwiel zien, de 2 missende tanden geven het bovenste dode punt van cilinder 1 aan.
Als het signaal net iets te zwak is, een beschadigd vliegwiel, of er is onbalans in het vliegwiel, dan kun je dit meteen via een scoopbeeld zien(te lage, vervormde, of ongelijke sinusvormen), dit veroorzaakt vaak ook dit soort klachten.
De computer kan er vaak nog wel een toerental van maken, maar dit geeft geen werkelijk beeld.
16 jaar
Ok Erwin,bedankt. Het synchronisatie verhaal wist ik.
Probleem is opgelost.
De oorzaak was het dubbelmassavliegwiel. Door een afgebroken onderdeel van het dubbelmassavliegwiel werden enkele tanden van de tandkrans waarop de toerentalsensor zijn signaal meet beschadigd.
Nou, dat is mooi om te horen.Succes verder!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar