naa veel zoekwerk in de merkgge stellen we vast dat de batterij op de meest onverklaarbare wijze leeg loopt en waarbij de buitenspiegels voor dit probleem opmerkelijk raar doen. Bij het verwijderen van de zekeringen bleef het probleem voordoen. Wie heeft gelijkaardige problemen gekend en opgelost?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hier geld: "Meten is weten" en dat is wat ik dagelijks doe.
Het moet door een vakman gemeten worden, deze vindt de storing beslist en lost het probleem voor u op.
Met vakman bedoel ik niet dat u geen vakman bent maar u ziet zelf dat het goed is dat er specialisten zijn op dit gebied.
Een mens kan immers niet alles weten, toch?
Ik doe in zo een geval de +klem van de batterij los, eerst wel alle verbruikers uitschakelen en zet er een ampere meter tussen in serie tussen klem en batterijpool.
Je zou dan maar een paar honderd milliampere mogen meten, (verbruik van klokje en wat electronica).
Meet je meer dan is het uitzoeken van waar het verbruik komt.
Niet originele dingen kunnen nogal eens problemen geven, zoals:
Allarm met kapotte batterij erin, die melkt dan de batterij leeg.
Zeer veel voorkomend, carkit, die durven soms tot 1A afnemen met de GSM erin. (GSM er s'nachts niet in laten zitten).
Radio of versterker die stroom blijft trekken.
Tachograaf (bij niet gebruik op beddeke zetten).
Daar al eens mee beginnen brengt meestal al veel duidelijkheid.
Al heb ik het ooit meegemaakt dat in een relais kondensatie zat en als dat een druppeltje vormde tussen de contactpuntjes was alles leeg, ik heb er toen een week achter gezocht.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar