Ik heb het volgende probleem: Mijn Megane 1.6E uit 1996 begon een maand of 3 geleden te stotteren, met name na het afremmen in zijn tweede versnelling en daarna weer gas geven. Ik moest dan de koppeling intrappen en weer op laten komen, dan hield het weer op. Ik heb toen de bougies vervangen door nieuwe (NGK BCPR5ES) en toen was het over. Begin deze week strandde ik met een kapotte bobine. Bij de Renault dealer een nieuwe gehaald (Sagem) en er uitgebreid met de monteur over gepraat, volgens hem kan het stotteren een voorteken zijn geweest dat de bobine kapot zou gaan.
Nieuwe bobine gemonteerd en nu stottert hij weer, voornamelijk bij een koude motor.
Later kwam ik er op dit forum achter dat Sagem bobines niet goed zouden moeten zijn (zie: http://www.problemcar.nl/index.php?topic.... Ook wordt er geschreven dat het beter is om bij een kapotte bobine beide bobines te vervangen door bobines van het merk Dancel, en er gelijk nieuwe bougies te plaatsen.
Wat nu te doen? Inderdaad beide bobines vervangen door nieuwe Dancels?
Groeten en vast dank.
André.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De info die Arthur Koeman verstrekt in die topic is onjuist.
En wat is dan wel juist? Weer nieuwe bougies? Of ook de andere bobine vervangen?
heb je de slang van de map sensor al gecontroleerd
ik heb ook gestooter gehad, dit kwam achteraf door de NGK bougies, probeer de bougies van Renault. (kijk ook even of de afstand tussen het puntje waar de vonk uitkomt en het metaal de goede afstand heeft met een voelermaatje).
19 jaar
Apart. Degene die ik sprak bij de Renault dealer vertelde me juist dat NGK-tjes over het algemeen beter zouden zijn dan de originele! Overigens heb ik nu al weer een tijdje geen gestotter gehad. Het is dus slechts sporadisch.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar