Column: Een auto event als ontmoetingsplek

1 jaar geleden gepubliceerd

Heb je een onderneming waarbij de focus ligt op auto’s en onderdelen hiervoor verkoopt? Dan zijn auto events bezoeken eigenlijk een must. Niet alleen om zelf daar inspiratie op te doen of nieuw aanbod te bekijken maar zeker ook om je eigen onderneming onder de aandacht te brengen. Er zijn diverse auto evenementen waarvoor je je aan kunt melden als deelnemer. Een event is een prachtige manier om je doelgroep te bereiken en met hen in contact te komen. Tevens kun je ervaringen uitwisselen met collega’s welke ook een auto gerelateerde onderneming hebben.

 

Visitekaartje van jouw onderneming

Wanneer je deelnemer bent van een auto event moet je je hier terdege op voorbereiden. Je presenteert je tenslotte aan de bezoekers waarbij de eerste indruk goed moet zijn. Maak dus vooraf een plan van aanpak. De doelgroep is natuurlijk bekend. Dat zijn autoliefhebbers en mensen die op zoek zijn naar bepaalde onderdelen. Bekijk vooraf welke merken er gepromoot worden tijdens de autobeurs en doe daarnaar een beetje research. Welke onderdelen horen bij welke merken en waar is het meeste vraag naar? Kun jij makkelijk aan de desbetreffende onderdelen komen en al dat soort zaken meer. Wanneer je ter plekke nog het één en ander moet gaan onderzoeken loop je eigenlijk een beetje achter de feiten aan. Betreft het een internationaal auto event? Dan is het handig dat je in ieder geval kennis hebt van de Engelse taal.

 

Naamsbekendheid creëren

Helemaal wanneer je voor de eerste keer op een auto event staat is het belangrijk dat jouw onderneming opvalt tussen alle anderen. Een mooi aangeklede stand, jij en je medewerkers zien er picobello uit: laat de bezoekers maar komen. Om de aandacht op je naam te vestigen kun je gebruik maken van bedrukking. Hang een mooie banner met de naam van je onderneming in de stand. Ook kun je originele relatiegeschenken weggeven. Laat deze bedrukken met je logo, naam van je onderneming of een pakkende reclameslogan. Er zijn vele leuke relatiegeschenken te bedenken die met de autobranche te maken hebben. Een bedrukte sleutelhanger in de vorm van een auto, een parkeerschijf, een veiligheidsvest of een autodrinkbeker bijvoorbeeld. Stop een aantal van deze leuke gadgets, samen met ander promotiemateriaal, in een bedrukt tasje en deel deze uit aan de bezoekers. Laat hiervoor katoenen tasjes bedrukken met je logo. Deze herbruikbare tasjes duiken later overal op waardoor je onderneming ook bij anderen zichtbaar is.

 

Leg de eventbezoekers in de watten

Mensen vinden het heerlijk om persoonlijke aandacht te krijgen. Behalve dat je ze met leuke relatiegeschenken verwent biedt je ze ook een lekker hapje en een drankje aan. Verzin een leuke prijsvraag zoals het raden van het aantal wiellagers die in een pot zitten. Verbind daar een prijs aan voor degene die het dichtste bij het juiste aantal zit. Leuk voor nieuwe klanten maar ook voor je bestaande klantrelaties. Want ook zij weten je vast te vinden op het auto event.