Enige tijd geleden was de zekering van mijn claxon doorgebrand, wel zo ik had een 3 toon aangesloten.
Je kent het wel zekering vervangen en alles zou weer werken maar helaas niet, dacht dat het de 3 toon zelf was en heb weer de originele toeter aangesloten.
Ook deze werkte niet en krijg op de stekker geen stroom, op de zekering krijg ik wel stroom, wie weet waar ik verder moet testen of kan me aan een schema helpen.
Volgens mij is het relais defect maar ik zou niet weten waar deze is geplaatst, dacht op het bsu of ergens onder de motorkap maar kan hem niet vinden.
Zonder claxon is het soms wel gevaarlijk, zeker als een vrachtwagen naast je plots uitwijkt naar mijn baanvak.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=France]Zonder claxon is het soms wel gevaarlijk, zeker als een vrachtwagen naast je plots uitwijkt naar mijn baanvak.[/quote]
Heel snel raampje open en heel hard Toeeeeeeeeeeeeet roepen!
Kun je het chassis nummer hier plaatsen? Is gemakkelijker om hiermee het juiste schema op te zoeken.
[quote=hans4074]Heel snel raampje open en heel hard Toeeeeeeeeeeeeet roepen![/quote]
Denk je dat het gaat helpen met Toeeeeeeeeeeeet te roepen? Zou het niet beter zijn Tuuuuuuuuuuuuuuut te roepen? :-)))
Wel het chassis is VF39D4HXB92051597, alvast hartelijk dank want zonder schema is het het niet te doen.
[quote=France][quote=hans4074]Heel snel raampje open en heel hard Toeeeeeeeeeeeeet roepen![/quote]
Denk je dat het gaat helpen met Toeeeeeeeeeeeet te roepen? Zou het niet beter zijn Tuuuuuuuuuuuuuuut te roepen? :-)))
Wel het chassis is VF39D4HXB92051597, alvast hartelijk dank want zonder schema is het het niet te doen.[/quote]
Nee, Toeeeeeeeeeeeeeeet is beter! Tuuuuuuuuuuuuuuuut klinkt te tuttig voor zo'n mooie auto!
Maar PM met info verstuurd.
[quote=hans4074][quote=France][quote=hans4074]Heel snel raampje open en heel hard Toeeeeeeeeeeeeet roepen![/quote]
Denk je dat het gaat helpen met Toeeeeeeeeeeeet te roepen? Zou het niet beter zijn Tuuuuuuuuuuuuuuut te roepen? :-)))
Wel het chassis is VF39D4HXB92051597, alvast hartelijk dank want zonder schema is het het niet te doen.[/quote]
Nee, Toeeeeeeeeeeeeeeet is beter! Tuuuuuuuuuuuuuuuut klinkt te tuttig voor zo'n mooie auto!
Maar PM met info verstuurd.[/quote]
Hey, gedaan met Toooeeeeeeeeeeeeet te roepen:-)))
Ik heb net mijn claxon gemaakt, het schema van jou kwam wel niet overeen met mijn wagen.
Ik heb alles uitgetest en een blauwe draad dat op een 46 polige witte stekker komt is de signaaldraad van de claxon, dus bij het drukken op het stuur.
Deze doet een relais aantrekken in de BSI wat vervolgens masse stuurt naar een gele draad op de 46 polige zwarte, positie 3 wat dus wel overeenkomt met jou schema.
Deze gele draad gaat vervolgens naar de zekeringenkast onder de motorkap en doet weer een ander relais aantrekken. Van dat relais gaat er een grijze draad naar beide claxons.
Het probleem was dus het relais in de BSI, heb het BSI opengemaakt maar er zitten daar ongeveer een 10tal kleine relais. Om de juiste op te sporen had ik geen zin meer en heb het probleem opgelost met een extern relais te plaatsen.
Heel het gedoe heeft me wel even bezig gehouden maar het werkt, nu hoef ik niet meer te roepen uit het raam...:-)))
Toch hartelijk dank voor de informatie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar