close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: kapotte lampen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 130 PK

Ik heb steeds kapotte lampen. Ik ben al drie maal rond geweest. Soms dezelfde lamp in 24 uur.

Volgens de Oostenrijkse wegen wacht en een audidealer is dit probleem typegebonden. Het probleem zou zitten in de combinatie dynamo en spanningsverdeler en m.n. de spanningverdeler zou door niet adequaat reageren een veel te hoge piekspanning doorgeven . Heeft iemand dit probleem en wat is de oplossing.

Als u dit probleem ook heeft gaarne een berichtje lomar@kpnplanet.nl

Geplaatst door

lomar (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

conden sator over de voeding vd verlichting plaatsen
doe dit in de draad naar de lichtschakelaar

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

n.av. reactie cars&motors op kapotte lampen. Ik heb de dealer al eerder voorgesteld een condensator te plaatsen. Hij zij dat dat geen oplossing bracht. Hij vond het plaatsen van een nieuwe dynamo met geintergreerde spanningsregelaar de enige oplossing. APS aototechniek adideerde ook een condensator te plaatsen over de accu. Zij refereerde hierbij aan een zelfde probleem bij een van de opelmodellen.

De door u aangeboden oplossing is daar ervaring mee?

lomar 0

17 jaar

ervaring is eengroot woord
het gaat erom of het bij betreffende auto effect heeft
proberen kost minder als een dynamo
en badt t niet t schaad ook niet

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]ervaring is eengroot woord
het gaat erom of het bij betreffende auto effect heeft
proberen kost minder als een dynamo
en badt t niet t schaad ook niet[/quote]
Geheel theoretisch gezien heb je al een flinke condensator in een auto; de accu........

Het lijkt mij dat idd de spanningsregelaar de oorzaak is. Check eens of de dynamo goede massa heeft; eventueel een extra massastrip aanbrengen.

Werkt dit niet, dan zul je idd de spanningsregelaar moeten vervangen.

audia4 0
badge

17 jaar

n.a.v. audi a4 het volgende. Indien spanningsregelaar vervangen moet worden is de vraag welke. het af fabriek gemonteerde type geintegreerde regelaar is volgens de technische dienst van Bosch bestemd voor een A3. Mogelijk maakt dat geen verschil maar je weet maar nooit. De importeur schrijft dat de trekhaalbedrading goed gecontroleerd moet worden. Mij ontgaat de zin hiervan. Deze is door audi zelf gemonteerd bij nieuw aflevering. Mogelijk kunt u hier iets zinnigs over zeggen.

lomar 0

17 jaar

[quote=audia4]Geheel theoretisch gezien heb je al een flinke condensator in een auto; de accu........[/quote]
maar theoretisch gezien klopt dat ook weer niet,

plus van dynamo, loopt naar plus van accu, en ook parallel naar bijvoorbeeld de lampen.
dus accu fungeert hier niet echt als condensator denk ik.

vandaar dat ik ook van mening ben, dat in dit geval wanneer er een condensator wordt geplaatst voor de lampen, deze beter de pieken gaat opvangen...

Hisham 0

17 jaar

[quote=lomar]n.a.v. audi a4 het volgende. Indien spanningsregelaar vervangen moet worden is de vraag welke. het af fabriek gemonteerde type geintegreerde regelaar is volgens de technische dienst van Bosch bestemd voor een A3. Mogelijk maakt dat geen verschil maar je weet maar nooit. De importeur schrijft dat de trekhaalbedrading goed gecontroleerd moet worden. Mij ontgaat de zin hiervan. Deze is door audi zelf gemonteerd bij nieuw aflevering. Mogelijk kunt u hier iets zinnigs over zeggen.[/quote]
Wat voor merk dynamo hebben we hier?? valeo of bosch??

audia4 0
badge

17 jaar

audia4:harry dok. De spanningsregelaar is van Bosch. Deze is vast gemonteerd op de dynamo. Ik neem aan dat de dynamo dan ook van Bosch is.

lomar 0

17 jaar

regelaar zit met twee schroefjes aan de achterzijde vast en kan je zo uit de dynamo halen, inclusief koolborstels

Bosch onderdeel nummer van typeplaat dynamo opschrijven, en op naar de bosch service voor een nieuwe. Zij kijken naar het dynamonummer en geven je de regelaar mee die voor deze dynamo is uigelegd. Als de achterzijde toegankelijk is heb je de regelaar er zo uit.

Anders de dynamo uitbouwen. (wel van te voren de acuuklemmen los; heb je een originele radio dan moet je de deblokkeercode vooraf weten)

audia4 0
badge

17 jaar

Bosch artikel nummer zal waarschijnlijk F 00M 145 261 zijn

http://ecat-online.bosch.de/toc/

Is trouwens een universeel onderdeel voor een hele range bosch dynamo's

audia4 0
badge

17 jaar

Boschservice heeft spanningskarakteristiek onder verschillende belastingen gemeten . Kon geen bijzondere dingen vinden, met de bemerking dat metingen altijd een momentopname zijn. Bij zoeken op de boschsite bleek dat de betrokken regelaar niet meer wordt geleverd voor deze dynamo (drie jaar oud) en werd dus een andere regelaar geindiceerd. Prijs 18.50 euro. Deze regelaar bleek bij meting , ook weer onder belasting, een volstrekt ander karakteristiek te hebben. Het blijft gissen maar het wisselen van de regelaar door bosch zal ook niet zonder reden zijn.

lomar 0

17 jaar

maar heb je in de tussentijd nu al een condensator geplaatst om te kijken of dat werkt?
zo duur is een condensator toch niet, zeker de moeite waard om te proberen...

Hisham 0

17 jaar

[quote=Hisham]maar heb je in de tussentijd nu al een condensator geplaatst om te kijken of dat werkt?
zo duur is een condensator toch niet, zeker de moeite waard om te proberen...[/quote]
expiriment is denk ik niet geloof waardig genoeg
aller hande andere zaken waarschijnlijker
of t resultaaat heeft voor dat bedrag weet je ook pas achteraf

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.