Trap er zelf nu alweer in!!
Voor de mensen die dit nog niet kennen en wat eigenlijk uiteindelijk heel logisch is maar toch moeilijk te ontdekken is en waar je niet 123 aan denk:
Als je een auto hebt waarvan het contact aan blijft staan of de motor blijft draaien terwijl de sleutel eruit is kijk dan als eerste naar de stekkerdoos van de trekhaak (indien aanwezig).
Nu al een aantal keer meegemaakt dat de stekkerdoos geoxideerd is of vol met water staat.Wat kan gebeuren is dat de constante stroomdraad door het vocht verbinding maakt met de geschakelde stroomdraad in de stekkerdoos waardoor er spanning blijft staan op de geschakelde plus (zeg maar terugkoppeling).Draai je het contact uit dan gebeurd er niks omdat er spanning blijft staan op de geschakelde plus via de stekkerdoos van de trekhaak en daardoor blijft motor/contact aan staan.
Merk/type maakt eigenlijk niet uit,maar bij mij vanmiddag was het een 3C Passat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dankje voor je tip Richard. Zelf al eens meegemaakt dat het knipperlicht bleef branden aan 1 kant, ook veroorzaakt door de trekhaakdoos die een doorverbinding maakte.
lekkere uitvinding zo'n trekhaakdoos. Kan dat nou echt anders fabrikanten!
PS Ricky, was het goede kwaliteits-stekkerdoos?
Zelf spuit ik altijd tectyl aan de binnenkant van de stekkerdoos voordat ik deze monteer.
Dat scheelt later enorm in de storingen (tenzij je werk zoekt.....)
bedankt voor de tip
Bedankt heren voor de tips.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar