Volkswagen PASSAT: Storingen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AZM, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 85

Beste mensen. Al een tijdje heb ik problemen met vermoedelijk de ontsteking
We hebben onlangs de symtonen die het aangaf de luchtmassa meter, bobine, bougies en bougie kabels vervangen.
Auto loopt als een zonnetje maar toch zitten er 3 storingen in zie foto

willem-ehv

Geplaatst door willem-ehv (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 5 jaar geleden

Foto ?

willem-ehv (0), 5 jaar geleden

Sorry hierbij poging 2

willem-ehv (0), 5 jaar geleden

16497 luchtinlaat tempratuur circuit hoge input.
16555 systeem te arm bank 1

16804 katalysator systeem efficiency onder minium waarde bank 1

Dit zijn de 3 codes wie weet wat het kan zijn

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Tja, het mengsel is te arm. Daar zijn helaas heel veel redenen voor. Zoals een defecte sensor, of valse lucht.
Die storing kan de katalysator om zeep geholpen hebben. Maar misschien heb je mazzel en verdwijnt de storing als het mengsel weer correct is.

De lucht inlaat temperatuur sensor zit ingebouwd in de luchtmassameter, maar die veroorzaakt NIET het te arme mengsel.
De storing kan veroorzaakt worden door een draadbreuk.

Wat is je brandstofverbruik op dit moment? Hoger, lager of gelijk aan voor dat de storing begon?

willem-ehv (0), 5 jaar geleden

Brandstof verbruik is zelfde
Stinkt nog steeds naar rotte eieren

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Stinken naar rotte eieren komt meestal door een verhoogd brandstofverbruik.
Op die momenten ruik je de katalysator.

Mogelijk defect aan de voorste lambdasonde of een lek in de uitlaat in de buurt van die voorste lambdasonde.
Of de luchtmassameter geeft te veel aan. Dat kan indien de vervangende luchtmassameter niet origineel is.
Wat voor luchtmassa meter heb je gebruikt?
En de storingen die op de foto staan: zijn dat de storingen die nu in het systeem zitten?
Zo ja: zaten dezelfde storingen er ook al in voor dat de luchtmassameter werd vervangen?
Zo nee: wat zijn de storingen nu?

willem-ehv (0), 5 jaar geleden

Het was een nieuwe luchtmassameter van magneti marelli.
De 3 storingen van de foto waren vandaag nog in het systeem 16497 luchtinlaat tempratuur circuit hoge input. 
16555 systeem te arm bank 1

16804 katalysator systeem efficiency onder minium waarde bank 1

Dit zijn de 3 codes wie weet wat het kan zijn

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Tja, ik dacht dat ik het duidelijk uitgelegd had. Nog maar een keer dan.

16497 luchtinlaat tempratuur circuit hoge input.
Defecte/verkeerde luchtmassameter (de temp. sensor is ingebouwd) of defecte bedrading.

16555 systeem te arm bank 1
De motor krijgt te weinig benzine. De oorzaken zijn legio en lopen van een defecte sensor, via valse lucht naar mechanische problemen. Er dient dus gemeten te worden en de mogelijke oorzaken 1 voor 1 uitgesloten te worden.
Mogelijk is het mengsel te rijk en krijgt de computer verkeerde informatie die leidt tot een verkeerde foutcode.

16804 katalysator systeem efficiency onder minium waarde bank 1
Als gevolg van de storing(en) is de katalysator overleden en dient vervangen te worden.
Heel, heel misschien verdwijnt de melding als je het arme mengsel opgelost hebt.

willem-ehv (0), 5 jaar geleden

Ja oke duidelijk.
Ik had gezien dat de cilinderkop ontluchtings slang helemaal.versleten was en op meerdere plekker gebroken. Vandaag heb ik die slang vervangen en de auto loopt weer als een zonnetje. Echter blijven de lampjes branden dua maandag even de foutcodes nog x wissel en kijken of ze wegblijven. Mischien trok ie daar valse lucht door

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Valse lucht heeft geen invloed op de foutcode over de lucht temperatuur sensor (16497). Dus die blijft terug komen.

Katalysator foutmelding (16804) kan lang duren voordat deze terug komt, tot wel 1000 kilometer.

willem-ehv (0), 5 jaar geleden

Ja oke maar zal.hem wissen maandag met de diagnose tablet.
Even kijke of ie terug komt .. en wat er dannterug komt.

willem-ehv (0), 5 jaar geleden

Storings codes gewist. Wat me opviel is dat ik al 2 van de totaal 3 codes kwijt was voor het uitlezen.... namelijk deze 2:

16555 systeem te arm bank 1

16804 katalysator systeem efficiency onder minium waarde bank 1

willem-ehv (0), 5 jaar geleden

Dus deze: laatste zit er nog in:

16497 luchtinlaat tempratuur circuit hoge input. 

Snap er niks van omdat er een nieuwe lmm in zit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.