close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Kantelen zuiger

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGZ vr5

De 5e cilinder heeft een kantelende zuiger. Met de endoscoop en in gekeken en blauwe vlekken op de cilinderwand en langs groeven. De motor heeft een tikkent geluid als hij koud is en word minder als hij op bedrijfstemperatuur is. Er is olie verbruik(wat niet verwondelijk is mit zo'n cilinder)
Motor heeft 110.000km gelopen. Is dit een bekent probleem bij deze motoren. Motor is er uit maar kan geen aanwijsbaar probleem vinden wat bereft koeling. Of ????? graag tips.

Geplaatst door

vr5 syncro '99 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zoekfunctie op dit forum al gebruikt ? (links boven, zoeken , trefwoord: kantelende zuiger , zoek in: volkwagen.)

Succes

sjaak10918 0
badge

15 jaar

[quote=vr5 syncro '99]De 5e cilinder heeft een kantelende zuiger. Met de endoscoop en in gekeken en blauwe vlekken op de cilinderwand en langs groeven. De motor heeft een tikkent geluid als hij koud is en word minder als hij op bedrijfstemperatuur is. Er is olie verbruik(wat niet verwondelijk is mit zo'n cilinder)
Motor heeft 110.000km gelopen. Is dit een bekent probleem bij deze motoren. Motor is er uit maar kan geen aanwijsbaar probleem vinden wat bereft koeling. Of ????? graag tips.[/quote]
gebeurt wel eens vaker, idd koud herrie, warm veel minder of stil. remedie: een zuiger uit het blok halen, cilinderwand opmeten, meestal alleen de zuiger kapot, hoonsteen door de cilinderboring, een nieuwe zuiger monteren heb je speciaalgereedschap bij nodig, een soort conus waar je de zuiger doorheenduwt. een standaard zuigerveerklem gaat niet, passingvlak ligt onder een hoek van 7,5 graad uit de haak met de cilinderboring.

zal de zuiger aan de rechter kant zijn, en dan achter.(waar 2 cilinders zitten)

controleer of het elektrische waterpompje (achter de kop) werkt, is deze stuk dan heb je de doodsoorzaak van je zuiger ook gevonden. Gemiddeld pompje haalt de 100.000 km niet.

Als ze bij 100.000 nog wel werken adviseer ik altijd het pompje (ca 130€) preventief te vervangen. Ellende zoals hierboven beschreven kost vele malen meer.

audia4 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.