Weet misschien iemand hoe het kan als ik de climate control op 15 graden of meer zet de temperatuur in de auto van 30 graden naar 20 graden schommelt de aanjager gaat hard blazen en de temperatuur uitblaas uit de roosters pendelt de hele tijd van warm(heet) naar koud. volgens de garage was het de temperatuur sensor in het dak wilde deze voor 200,oo euro vervangen heb zelf deze na gemeten maar werkt wel goed hier ligt het in ieder geval niet aan. als ik de temperatuur op 14 graden zet blaast de airco wel koude lucht (continu)van ongeveer 13 graden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je ook of ze onlangs in de BSI aan het "rommelen" zijn geweest, zoals bijv. een update? Laat ze dan de airco instellingen (configuratie) in de BSI eens controleren!!!
[quote=hans4074]Weet je ook of ze onlangs in de BSI aan het "rommelen" zijn geweest, zoals bijv. een update? Laat ze dan de airco instellingen (configuratie) in de BSI eens controleren!!![/quote]
Ben bij de peugeot dealer geweest voor dit probleem. Zij gaven aan dat het geen software probleem was en het aan de sensor lag. Ik neem dus aan dat ze hier naar gekeken hebben.
Ik zal het in ieder geval nog eens bij de garage/dealer aangeven.
13 jaar
Misschien heb je hier iets aan: http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=98...
13 jaar
[quote=kjdkraker]Misschien heb je hier iets aan: http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=98...[/quote]
Bedankt voor deze link, ga morgen meteen mijn peugeot dealer bellen of ze nogmaals naar de climate control
willen controleren en met name of ze de configuratie van de BSI willen controleren.
Ik laat weten wat ze ermee doen.
zal eerst weer de originele daktemperatuur sensor er weer in solderen ben achter de waarde gekomen
is een ntc van 10k bij 20 graden celsius bij een electronica zaak te koop voor 0.75
13 jaar
Haha, je had gewoon meer bewijs nodig om mijn reactie te geloven? Daar was je reactie op dat je het nog eens aan zou geven en nu bel je gelijk morgen al.
[quote=hans4074]Haha, je had gewoon meer bewijs nodig om mijn reactie te geloven? Daar was je reactie op dat je het nog eens aan zou geven en nu bel je gelijk morgen al.[/quote]
Klopt helemaal dat ik een bevestiging wilde, woensdag 27 april gaan ze nu inderdaad de configuratie van de bsi controleren,alleen gaven ze wel aan dat ze de auto al aan de testkast hadden gehad maar wisten niet zeker of ze dit hadden gecontroleerd.
maar alvast bedankt voor reactie, werkt super zo'n forum!
13 jaar
Airco moet op type 2 staan, als dit een auto is met een comm 2000
[quote=oldtimer]Airco moet op type 2 staan, als dit een auto is met een comm 2000[/quote]
Ik neem aan (hoop ik)dat ze bij een officiele peugeot dealer weten nadat ik er uitdrukkelijk om vraag
hoe ze het een en ander moeten "programmeren"en wat hoort bij elk type .
ze zullen toch bij een dealer daar wel de juiste info over hebben,anders weet ik het ook niet meer.
Maar ik laat het weten wat de uitslag is na woensdag weet ik meer.
13 jaar
Vandaag weer bij de peugeot dealer geweest en ze hebben de "BSI"op 2 gezet en voila de climate control werkt weer, volgens mij hadden ze dit nog nooit gedaan, dus heren bedankt voor de hulp want als ik dit niet had aangegeven bij de garage waren zij er volgens mij nooit achtergekomen.al met al wilden ze er nog wel 125,00onderzoeks kosten en programmeer kosten hebben maar de climate control doet het weer.
13 jaar
Geloof maar dat er links en rechts in den lande al diverse onderdelen en BSI's onnodig voor vervangen zijn. Ja...ook door mij (wél eerlijk toch?) en das 1 keer en dan vergeet je het (bijna) nooit weer.
Gelukkig hebben we je kunnen helpen...alhoewel, die 125,- pfffttt
Collega's houdt dit in de gaten, het kan nl dat als de accu een keer goed leeg is geweest dat de BSI zichzelf op 1 zet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar