close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: motor temperatuur

Bouwjaar: 2000

Hallo,
Ik ben in het bezit van een Peugeot 406 HDI, het probleem is dat de motortemperatuur tijdens het rijden in Frankrijk bij het omhoog gaan
van een lange stijgende heuvel oploopt, ik heb dit tijdens het rijden kunnen opvangen door de kachel steeds hoog aan te zetten.
Wie kan mij zeggen wat dit kan zijn.

Geplaatst door

Hans4048 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hans,

Ik weet niet wat de kilometerstand van de auto is ,maar bij veel kilometers zou het kunnen zijn dat de radiateur inwendig verstopt zit.
Bij zware belasting schiet de koeling dan te kort.
Ook uitwendige vervuiling kan dit veroorzaken.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Als een een motor belast wordt (zoals een heuvel oprijden ) vindt ik dat toch volstrekt normaal dat de temp. oploopt. Als het in Belgie ook boven de 30° loopt bij mij de temp. ook op tot aan 90° waar ie normaal op 80° blijft steken...( Het beste wa je kunt doen is eens controleren of de schroef aanslaat...)

greetz tom

greetz tom

Skylimit 0
badge

19 jaar

Zie ook de andere opmerkingen over de motortemperatuur.
Het oplopen is normaal. Het rode gebied begint pas bij 120°
Ook de mijne doet dit, en er zijn meer topics hierover. In principe zijn er twee koelvinsnelheden. De eerste trap slaat aan bij 93 graden, de tweede trap bij 108° dan koelt hij als een dolle.
Gewoon met beleid omhoog rijden. Paar kilometertjes minder snel omhoog doet wonderen. Overigens hebben bijna alle peugeot diesels dit.

succes

rubenrispens 0

19 jaar

Belangrijk is om zo te rijden dat er nog wat vermogen over is. Continu volgas een berg op "stomen" zal op den duur niet goed zijn voor een diesel. Beter wat meer toeren zodat de motor in zijn meest efficiente gebied loopt dan weinig toeren zodat ie bijna afgewurgd wordt.

pieterp9094 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.