Laatst heb ik gemerkt dat de verwarming van mijn linker buitenspiegel niet meer werkt. De rechter buitenspiegel en de achterruit verwarming doen het wel.
Ik heb het glas van de linker buitenspiegel los gehaald. Terwijl (bij draaiende motor) de verwarming van de buitenspiegels + achterruit ingeschakeld was, stond er over de connectors aan de achterkant van het glas geen spanning. Het lijkt er dus op dat er een draadbreuk, slecht contact of relais o.i.d. is.
Hoe kan ik dit probleem het beste aanpakken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wellicht zit er nog een aparte zekeringen voor de spiegelverwarming. Anders zou je de doorvoer bij de deur kunnen controleren. Afhankelijk daarvan verder zoeken in de deur zelf of terug richting het dashboard.
Volgens het instructieboekje zit de verwarming van beide buitenspiegels + achterruit op dezelfde zekering.
Heeft iemand een tip hoe ik de doorvoer bij het portier kan controleren?
Ik zou ook wel de contacten bij de massa en relais willen controleren. (Of zal het toch hoogstwaarschijnlijk de deurdoorvoer zijn?) Waar kan ik die vinden?
14 jaar
Als je even de laatste 8 cijfers/posities van chassisnr. plaatst, kunnen we waarschijnlijk wel even op het schema kijken.
Laatste 8 cijfers van het chassisnr: 81425339
Alvast bedankt voor de info.
14 jaar
De spanning voor de verwarming van de linker buitenspiegel komt uit de BSI, en gaat vanaf aansluiting 2 van de zwarte stekker met 16 aanluitingen op de BSI naar de ronde stekker tussen stijl en portier op nummertje 12 en van daar uit gaat hij het portier in naar de spiegel met nog een verbindings-stekker net voor de spiegel.
Je kunt m.b.v. een multimeter eens meten of er spanning komt te staan bij ingeschakelde A.ruitverw. op die aansluiting 2 in die bewuste 16 voudige zwarte stekker op de BSI. Zo ja, dan naar de stekker tussen stijl en portier enz.
De massa aansluiting op carosserie zit achter de voetsteunplaat naast pedalen, maar heeft een tweetal knooppunten/splitsingen. 1 knooppunt zit verstopt in de kabelboom op de L dorpel en een knooppunt in de kabelboom in het portier.
Het beste kun je meten met de ohmmeter vanaf losgetrokken massa-aansluitingstekkertje op de verwarming van de spiegel, naar dit (of ander) massapunt achter de voetsteunplaat. Mocht de massa onderbroken zijn dan kun je nog ohm-meting doen op de ronde stekker tussen portier en stijl. De massadraad zit in deze stekker op nummertje 8.
Houd rekening met het automatisch uitschakelen van A.ruitverwamring en dus ook de verwarming van de spiegels na een ca.10 min.
Bedankt. Ik zal binnenkort een en ander eens gaan doormeten.
14 jaar
Nadat ik eea nog eens goed heb doorgemeten bleek dat de bedrading goed is maar dat het verwarmingselement dat achter de spiegel zit defect is.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar