close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106 1.1 sport faseII Mei 1999: Magneetkoppeling airco komt niet in.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: TU1M

Hallo allemaal,

De 106 1.1 sport fase II van een vriendin heeft een probleem met het niet inschakelen van de airco.
Wanneer je de knop indrukt, gebeurd er niks, ook de koelvinnen gaan niet draaien.
Wel gaat de koelvin draaien wanneer je de auto stationair lang genoeg gaat draaien.
Het systeem heeft twee jaar terug een beurt gehad, er hoefde maar nauwelijks iets bij.

Weet iemand waar het relais zich bevind waar de magneetkoppeling door wordt gevoed?
Ik wil deze eerst testen voor ik de airco opnieuw op druk (laat) bekijken.
Het kwam de laatste tijd namelijk wel eens voor dat de magneetkoppeling snel achter elkaar in en uitschakelde.
De airco leek verder wel prima te werken.

Ik hoop nu op een gammel relais? Wie weet,

Alvast bedankt voor het meedenken,

Groet,

Nico.

Geplaatst door

Nico_den_Haak (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de magneetkoppeling snel achterelkaar schakeld , is dit vaak een indicatie dat er met de druk iets niet in orde is .
Controleer de zekeringen , meet of er spanning op je schakelaar komt .
In principe gaat de koelfan past draaien als de persdruk voldoende hoog is .
Kachelventilator staat wel aan ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

Laat de drukken maar eens controleren.
Wat ik uit je verhaal opmaak, het systeem bevat te weinig
koudemiddel !!!
Op 2 jaar kan veel gebeuren. Door een kleine lekkage lekt er koudemiddel weg.
In het begin schakelt de pomp nog wel in, maar na te veel verlies niet meer.
Een aircocheck op druk is 1 minuut werk en vaak ook nog kostenloos.
Zo een check kan je een hoop werk besparen.

Succes, Pascal

Hoi allemaal,

Ik dacht, laat ik het nog even terugkoppelen.
De druk was te laag, dus droogfilter vervangen (was nog de eerste), systeem opnieuw afgevuld en er is ietsje chloor bij gedaan om in de toekomst een eventueel lek op te sporen. Doet het gelukkig weer prima. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Nico_den_Haak 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.