close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: 106 stottert

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

hoi,

iemand bekend met dit probleem.
als er word gereden met constante snelheid, begint de auto te haperen/stotteren.
stationair en gas bijgeven is geen probleem, alleen constante snelheid..

Geplaatst door

horror1972 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

luchtmassameter?
waar zie ie?

horror1972 0

17 jaar

Hoe kom je bij luchtmassa meter....?

Het beste is uiteraard om de computer eerst uit te (laten) lezen op storingen.

Als het een bosch-systeem is (vermoed van wel) is waarschijnlijk de gaskleppot.meter defect. Dit is een geheel met het gasklephuis(bosch), waardoor vernieuwen vrij kostbaar wordt. Probleem is vaak dat de koolstofbanen in de pot.meter beschadigd zijn.

Maar nogmaals eerst de computer uitlezen.

Gr.

edmar2543 0
badge

17 jaar

die luchtmassameter had ik ergens op dit forum gelezen.....

heb m vanmiddag eerst aan een 4gastester gehangen, co zat op zo'n 0,30, iets te hoog, maar niet extreem, maar dit is waarschijnlijk te wijten aan een gaatje in de uitlaatbocht net na het spruitstuk :)
de lambdasonde is dus waarschijnlijk goed.

wat ik was vergeten te melden: als hij koud is , loopt hij zo'n 5 tot 10 minuten een iets verhoogd toerental, zelfs met deze temperaturen....wellicht hangt dit samen met het stotteren ??

uitlezen schijn je ook zelf te kunnen doen met een proeflampje, het aantal x knipperen geeft dan het probleem aan..wie weet hoe ?? (scheelt weer 40 euro)

zal ff kijken of het een bosch systeem is..( in ieder geval dat 'nieuwe' type ontsteking en monopoint injectie)

horror1972 0

17 jaar

Temp.sensor kan i.v.m. verhoogde toerental ook nog defect zijn. Dat ding kan voor allerlei storingen zorgen.

Als de auto een map-sensor heeft controleer deze dan en het vacuumslangetje ernaar toe.

edmar2543 0
badge

17 jaar

[quote=edmar2543]Temp.sensor kan i.v.m. verhoogde toerental ook nog defect zijn. Dat ding kan voor allerlei storingen zorgen.

Als de auto een map-sensor heeft controleer deze dan en het vacuumslangetje ernaar toe.[/quote]
hoi edmar, waar zit deze sensor, er zitten er 2, is het de bovenste in het blok ??...

wat is een auto-map sensor?

bedankt zover

horror1972 0

17 jaar

Manifold Air Pressure. Deze sensor dient om te bepalen hoe veel lucht (en dus zuurstof) de motor inademt om zo de hoeveelheid benzine te bepalen die moet ingespoten worden.

AR 67202 0
badge

17 jaar

die zit dus ergens op het inlaatspruitstuk neem ik aan....
valt deze te testen dan?

zal de temp.sensor wel vervangen en het vacuumslangetje nakijken.....

horror1972 0

17 jaar

Bij de 106 zit de map sensor volgens mij rechts in de buurt van de veerpoot. Zonder app. testen gaat niet, maar vaak is vacuumslang gescheurd of poreus.

Temp.sensor bij magnetti marelli blauw van kleur (2 polige stekker)
Temp.sensor bij bosch groen van kleur (2 polige stekker)

Gr.

edmar2543 0
badge

17 jaar

maar dit is waarschijnlijk te wijten aan een gaatje in de uitlaatbocht net na het spruitstuk :)
de lambdasonde is dus waarschijnlijk goed.

Al gerepareerd dat gaatje?

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

heb vanavond de groene sensor vervangen, die had de peugeot op voorraad, dat is degene die in een huis zit.
moet ik degene in het blok hebben zeker???
gaatje ff dichtgesmeerd, zal morgen ff kijken wat ie doet en die map opzoeken.

word vervolgd....

horror1972 0

17 jaar

draai er is andere bougies in en of kabels

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.