Peugeot 106: Overhitte Motor

Bouwjaar: 1991, Motorcode: 1.4 xs u9

beste mensen ik heb een echte lastige probleem.

Mijn motor raakt gelijk overhit als ik al een paar honderd meter ermee rij.

het begon allemaal toen ik een kapotte auto had gekocht. ik heb toen de koppaking distributie riem ets, laten vervangen. ging een tijdje goed. MAAR NU weer
mijn motor raakt overhit. ik moet gelijk elke keer water bijvoegen. als ik kijk is mijn radiator gedeeltelijk warm. ik Liet mijn auto ontluchen daarna gin g het een tijdje goed. dus elke keer ontluchten en dan rijd hij weer, maar nu is hij weer zo erg daT niets meer helpt.

ik heb de termostaat vervangen maar dat helpt ook niet. als ik mijn auto stop zet terwijl de motor overhit is, draai ik langzaam de dop wat de radiator los, spuit wat naar buiten maaar de water is zelf s niet kokend heet. WAT KAN DE PROBLEEM ZIJN?
GROET,
MAX

constantine

Geplaatst door constantine (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Waterpomp waarvan het schoepje los op de pompas zit,koppakking wederom lek,cilinderkop gescheurd.

Hans

205freak (0), 16 jaar geleden

Ja, waterpomp kapot, deze pompt niets rond daarom word je blok superheet thermostaat gaat open maar er gaat niets tot weinig door de radiateur waardoor de koelvloeistof daar niet echt warm word. Gauw repareren dat ding want bij zulke temperaturen in het blok gaat koppakking stuk, kop trekt krom en heb je dus nog veel meer schade

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.