Motor valt onder het rijden stil en na een kwartier werkt die terug als vanouds. Komt niet heel vaak voor 3x in de week op langere afstanden.
Onlangs is injector 4 veranderd ivm defect (draaide op 3 cilinders) daarna is auto nog binnen geweest met schokken en stilvallen (zelfde klacht als nu) toen hebben we een luchtlek vast gesteld aan inlaatseals + injector seals die zijn toen vernieuw. maar nu valt die nog steeds stil en staan de 4 injectoren in storing.
Wat kan dit nu zijn. Voor het vervangen van die 4de injector zijn er nooit storing in het geheugen gekomen die op alle vier de injectoren slaat. (alleen dan op injector 4 apart). Echter staan nu alle injectoren in storing .
Het gaat hier om een sagem s2000 ecu
alvast bedankt,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou gaan twijfelen aan de bdp-gever.
nja, kan. Ik ga eerst nog massa van ecm controleren en bedrading nakijken.
alvast bedankt,
Nog iets, volgens klant is er ooit al eens een injector vervangen + bobine blok, wsl nieuwe type (electrofil) Zou het nu toch kunnen dat ecm stuk is? Volgens verschillende topic s zit hier het probleem.
Dit zijn de foutcodes die ik eruit gehaald heb; p0350, p0135, p0141, p0200,p440 + nog iets van hoofd relais besturingsyst.(maar dit ga ik zowiezo vervangen.)
auto valt niet stil op een defect ecm, slaat dan meestal alleen stationair af. waarom luister je nou niet gewoon en vervang je de bdp-gever? deze zorgt ook voor het inslaan van het hoofd-relais.
Dit is het lijstje.
P0350 => bediening bobine.
p0135 => bediening verwarming voorste lambda sonde.
p0141 => bediening verwarming achterste lambda sonde.
p0200 => bediening verstuivers.
p0440 => bediening elektro klep absorpsievat.
Het lijkt mij dat er inderdaad een voeding weg valt.
BSM (voorste zekeringkast) eens goed controleren op de aansluitingen en anders eens uitwisselen met een andere auto.
Dan ga ik eerst voeding controleren en bdp gever vervangen.
[quote=harry4203]auto valt niet stil op een defect ecm, slaat dan meestal alleen stationair af. waarom luister je nou niet gewoon en vervang je de bdp-gever? deze zorgt ook voor het inslaan van het hoofd-relais.[/quote]
Moet ik dan ook niet een foutcode hebben over bdp- gever? Meestal is dit bij opel wel zo. En is de klacht dan niet wanneer de motor warm is hij stilvalt.
bedankt,
[quote=oldtimer]Het lijkt mij dat er inderdaad een voeding weg valt.
BSM (voorste zekeringkast) eens goed controleren op de aansluitingen en anders eens uitwisselen met een andere auto.[/quote]
Is dat die aan het wiel aan bestuurders zijde zit? Hier heb ik alle info over van autodata.
die wordt idd bedoeld.
Bdp gever kan elektrisch heel zijn en toch geen signaal afgeven. Dan wordt hij niet gezien als storing.
en, al opgelost?
Ik heb het relais vervangen dat de stroom voorziet van de componenten die in storing stonden(hoofdrelais onder ecu), tot nu toe is de auto niet meer stilgevallen, maar vorige keer duurde het ook weer lang voor dat auto terug storingen vertoonde. dus afwachten maar.
Al meerder keren meegemaakt dat het dubbelrelais gemolesteerd is door het hardhandig verwijderen van EBE tesamen met bevestigingsplaat.
Wordt dit hardhandig gedaan, dan blijft het dubbelrelais haken en als je pech hebt, scheurt het huis hiervan bij het bevestigings oog zonder dat je het merkt of doorhebt. Gaat vroeg of laat voor problemen zorgen door vocht.......Het relais kan natuurlijk ook "gewoon" defect zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar