Wagen heeft 122K gelopen, sinds enkele kilometers brand bij doortrekken in de 3e & 4e versnelling het waarschuwingslampje voor het inspuitsysteem vanaf zo'n 3200 tpm. ook is dan een merkbaar plotseling verlies aan vermogen te merken. Bij gas los gaat lampje uit & is er weer vermogen. LMM is onlangs vernieuwd, oppakken & vermogen vanaf stationair tot 3200 tpm zijn OK. In 1e & 2e versnelling gebeurt dit niet, lampje gaat niet aan en de motor trekt feilloos door. Wat kan dit zijn? Te weinig brandstofdruk bij hoge toeren? Schoepenverstelling turbo vast? Een lek ergens in druk- of vacuumslang? Als iemand dit probleem bekend voorkomt & er een oplossing voor weet: Graag!! Ik heb zelf geen ervaring met JTD's. Alsvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Ed,
Dat waarschuwingslampje voor het inspuitsysteem heeft eigenlijk een algemenere betekenis, namelijk 'motorstoring'. Als dat ding aangaat zou er iets kunnen schelen met eender welke sensor wat bij de JTD horen (en dat zijn er behoorlijk wat) maar ook serieuzere dingen (bijv. inspuiting zelf). Heeft ie al eens aan de computer gehangen ? Misschien dat je daar wat wijzer van word.
Ik heb met mijn JTD tot drie maal toe dat lampje aan gehad, en iedere keer was het wat anders, maar wel allemaal binnen de twee maand achter elkaar :-s.
In het eerste geval: klachten: willekeurig moment, waarschuwingslampje aan en praktisch geen vermogen meer (noodloop programma) Oorzaak ? Nokkenassensor, 590¤ geplaatst bij dealer, ik heb 384¤ betaald incl stuk, nieuwe distr. riemen en grote beurt bij mijn garage. Vervelende is dat voor deze de distr. riem erafmoet :-s
Tweede geval: willekeurig stilvallen, even wachten weer rijden *joepla, weer stil*, oorzaak: krukassensor, 50¤ + kwartiertje werk
Derde geval: lampje aan en (praktisch) niet meer reageren op gaspedaal, minimaal vermogen, gaspedaalsensor: 287¤ stukprijs (incl plaatsing 365¤ ongeveer)
Dus je ziet, het kan echt van alles zijn. Ik zou gewoon eens rondbellen naar Fiatgroep gelinkte garages (of andere die ook zo'n examiner hebben) om te vragen wat het kost om hem aan de examiner te hangen (soms tot 20¤ verschil tussen verschillende garages in mijn geval, dus toch wel de moeite :-s)
In ieder geval, heel veel succes en hopelijk vinden ze snel je probleem !
Greetz
PS: Mijne heeft er nu een 165000km gelopen
probeer eens bij www.goosvanpelt.com in veen (brabant)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar