Beste mensen,
Gister heb ik, wegens een waterpomp die niet meer mee wilde draaien, alle rollen, spanners en riemen vervangen van de 166 (en de waterpomp uiteraard).
De nokkenas en krukas hebben markeringen, deze heb ik gelijk gezet met de markeringen op de nieuwe riem. Vervolgens een paar rondes gedraaid met de hand, waarna ik de auto heb gestart. Op het eerste gezicht leek alles goed, maar nu hoor ik een enorm kloppend geluid vanuit de motor komen, ergens bij de riemen.
Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan? Ik durf zo niet te rijden, je hoort het binnen in de auto ook goed, maar alleen onder de 2000 toeren. Ik zit zelf te denken aan de spanner, dat deze tegen zijn maximale staat te klapperen, ofwel de distributieriem te strak erop.
De brandstofpomp hoeft niet op tijd, heb ik me laten vertellen. Want bij common rail zorgt deze pomp alleen voor de opvoer van de druk, de ecu zorgt samen met de sensor op de nokkenas voor het juiste inspuitmoment.
Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van denken.. Alvast bedankt ;)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja dat kunnen we vanhier ook niet zeggen, er is iets niet goed maar wat, laat er eens een kenner naar luisteren, die kan misschien zeggen wat de oorzaak is
Gooi de multiriemen er eens af , weet je of het in de distributie of ergens anders zit.
Ik weet niet of deze motoren een spieloze krukaspolie hebben, mischien verdraait tijdens het losmaken van de bout.
gr.
Jantje
10 jaar
Oplossing, distr spanner zat niet helemaal goed vast..
9 jaar
opgelost
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar