Alfa Romeo 145: `hikkende motor`

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 JTD

Wanneer ik in een lagere snelheid, op constant toerental rij, dan begint de motor lichtjes te `hikken`.
Het is maar heel even, als ik iets gas bij geef is het weg om vervolgens weer terug te komen.
Dit probleem is hoofdzakelijk tijdens filerijden, 2e of 3e versnelling.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Mvg Wulffmen

wulffmen

Geplaatst door wulffmen (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Alfa Romeo 145? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

wulffmen (0), 16 jaar geleden

[quote=wulffmen]Wanneer ik in een lagere snelheid, op constant toerental rij, dan begint de motor lichtjes te `hikken`.
Het is maar heel even, als ik iets gas bij geef is het weg om vervolgens weer terug te komen.
Dit probleem is hoofdzakelijk tijdens filerijden, 2e of 3e versnelling.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Mvg Wulffmen[/quote]
Ik ben nog even langs mijn dealer geweest,deze heeft rijdend mijn LMM gemeten en deze was perfect,EGR hetzelfde.
Hij dacht aan kleppen stellen (verkleefd) of mijn Distrie van tijd.
Klinkt iemand dit bekend in de oren?

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

ik ben altijd berijd om bij te leren ,maar verkleefde kleppen???????in je slagaders wel maar in een motor nooit van gehoord,en als jou distributie van tijd is loopt hij constant niet goed .als je riem te slap zou liggen kan ik me er iets bij voorstellen dan kun je wel eens wat verstelling hebben alhoewel wel minimaal.maar ehhh in zijn 3 bij file rijden .rijd jij niet gewoon onder zijn toeren??dan begint een motor ook te hokken en te hikken

wulffmen (0), 16 jaar geleden

Onder z`n toeren rij ik zeker niet.
Het hikken gebeurt niet in het turbogebied, maar altijd tussen ongeveer 1000 en 2000 toeren,
mn dus als ik strak een constante snelheid rij en is hierbij niet versnellingsafhankelijk.
Auto trekt goed,pakt goed op, motor loopt mooi glad, rookt en walmt niet, koude start perfect, temperatuur mooi gelijk.
Afijn, ben intussen bij 4 dealers geweest, 2 daarvan hadden het over kleppen stellen, waarvan 1 over evt verkleefde kleppen of de distrie van tijd.
2 wisten het helemaal niet, voelden het hikken wel.
Ik weet zelf ook wel het een en ander van auto`s en bij de term verkleefde kleppen kwamen bij mij ook wel wat vraagtekens,
maar net als jij ben ook ik niet te beroerd om iets bij te leren...

Mocht jij nog iets over dit probleem weten, dan hoor ik het graag, graag zelfs want het is knap irritant.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

lijkt wel een egr probleem,jij zegt dat die is goed bevonden,hoe hebben ze dat bekeken?heb je hem al eens gereinigd,of afgeplugd

wulffmen (0), 16 jaar geleden

Egr heb ik afgedicht,geen verschil.Goed bevonden,ik denk omdat er geen foutmelding waren vd EGR .Dat ze ze dit dan als okey beschouwen

wulffmen (0), 16 jaar geleden

Hallo allemaal;

Ruim een week verder en het probleem lijkt te zijn opgelost.
2 lekkende verstuivers lijken de oorzaak geweest te zijn.

Bedankt allemaal voor de reply`s

djc (0), 16 jaar geleden

Lekker dan, ik heb dus als ik goed lees exact ´t zelfde probleem, hier onder als probleem geplaatst onder een 156er 1.8 16V, alleen lees ik dat jij een diesel hebt en ik dus een benz.en ja ik (wij) zoeken ons dus ook een breuk, echt exact ´t zelfde verhaal, behalve dat file rijden dan, waarschijnlijk iets anders bedoeld!!
-
Nokkenas sensor, lmm,lamda,distr.r.op tijd of niet etc.etc. fase sensoren e.d.,e.d., loopt verder goed en mooie en krachtig, geen vermogen verlies bij geen enkel toerental,ik word gek!!!!!!!
-
Aleen menen wij ook af en toe wel degelijk al zij het niet sterk maar zeker benzine te ruiken, niet sterk nogmaals maar toch.
-
Wil alsjeblieft iemand reageren????????????????????????????????

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

als ik jou was zou ik dit als een nieuw probleem plaatsen ik denk dat je dan meer kans hebt op succes[quote=djc]Lekker dan, ik heb dus als ik goed lees exact ´t zelfde probleem, hier onder als probleem geplaatst onder een 156er 1.8 16V, alleen lees ik dat jij een diesel hebt en ik dus een benz.en ja ik (wij) zoeken ons dus ook een breuk, echt exact ´t zelfde verhaal, behalve dat file rijden dan, waarschijnlijk iets anders bedoeld!!
-
Nokkenas sensor, lmm,lamda,distr.r.op tijd of niet etc.etc. fase sensoren e.d.,e.d., loopt verder goed en mooie en krachtig, geen vermogen verlies bij geen enkel toerental,ik word gek!!!!!!!
-
Aleen menen wij ook af en toe wel degelijk al zij het niet sterk maar zeker benzine te ruiken, niet sterk nogmaals maar toch.
-
Wil alsjeblieft iemand reageren????????????????????????????????[/quote]

wulffmen (0), 16 jaar geleden

Je zou contact op kunnen nemen met squadra tuning, dit is een tuningbedrijf in Nunspeet.
Vraag eens naar software managementvernieuwing, hiermee schijn je `hikjes`weg te krijgen.





[quote=djc]Lekker dan, ik heb dus als ik goed lees exact ´t zelfde probleem, hier onder als probleem geplaatst onder een 156er 1.8 16V, alleen lees ik dat jij een diesel hebt en ik dus een benz.en ja ik (wij) zoeken ons dus ook een breuk, echt exact ´t zelfde verhaal, behalve dat file rijden dan, waarschijnlijk iets anders bedoeld!!
-
Nokkenas sensor, lmm,lamda,distr.r.op tijd of niet etc.etc. fase sensoren e.d.,e.d., loopt verder goed en mooie en krachtig, geen vermogen verlies bij geen enkel toerental,ik word gek!!!!!!!
-
Aleen menen wij ook af en toe wel degelijk al zij het niet sterk maar zeker benzine te ruiken, niet sterk nogmaals maar toch.
-
Wil alsjeblieft iemand reageren????????????????????????????????[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 145 of stel zelf een nieuwe vraag.