Heb een Alfa 147 jtd, deze trilt stationair enorm, en lijkt soms erger t zijn.
Loopt ook iets hoger in toeren stationair, 900 rpm op de teller.
Heb hem uitgelezen met ecuscan, en alles lijkt in orde. Turbodruk en brandstofdruk alles oke volgens de verwachte waardes.
Ben 2 maanden geleden vanuit mijn werk weg gereden en na 1 km leek het alsof er iets knakte of kapot sprong onder de motorkap, maar nergens iets te vinden zo ver.
Afgelopen maand is de bovenste motorsteun vervangen want die was ingescheurd, alle 4 de injectoren zijn vervangen(was toch al nodig), en de turbodruk vacuumklep is vervangen.
Auto loopt super maar trilt stationair heel erg nu, dashbord etc resoneren erg mee, is niet meer leuk. Iets gas bij geven dan is het ook direct weg.
Verder over de auto:
Egr is afgedopt(al jaren).
Luchtregelklep is verwijderd en zit een directe aansluiting aan het inlaat spruitstuk.
Geen foutmeldingen.
Auto rookt absoluut niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Haal de multiriem er eens af en dan even starten. De multiriemspanner veroorzaakt namelijk vaak dit soort klachten bij de JTD.
Groet,
Kevin
Oke dank je, zal het eens proberen, klinkt logisch, die is in de 7 jaar dat ik de auto heb nog nooit vervangen. Distributie wel. Heb de multiriem en spanner sowieso al klaar liggen om te vervangen samen met de distributie set, en downpipe, en nog meer. Laatste keer groot onderhoud, de volgende 5 jaar haalt die auto niet meer lijkt me.
4 jaar
Beste topicstarter, fijn dat u gebruik heeft gemaakt van ons forum. Heeft u de oplossing inmiddels gevonden? Dan wordt het gewaardeerd als u dit terugkoppelt in dit topic.
Mvg,
De Problemcar Hulplijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar