Heren,
Van de week heb ik wat keeringen vervangen en tevens een nieuwe druklager gemonteerd. Nu krijg ik geen druk in het koppelingssysteem. Kortom ik krijg hem niet ontlucht.
De methode welke hier op het forum wordt vermeld, dus slang halve cm terug trekken en wachten tot je geen luchtbellen meer ziet vanuit de ontluchtingsnippel, werkt niet.
Het lijkt alsof er ergens een verstopping zit, of een onderdruk, want het niveau in de oliereservoir daalt ook niet.
Bij het pompen op de koppelingspedaal, voel ik ook geen enkele weerstand. Pedaal kan met gemak op en neer bewogen worden.
Heeft er iemand een oplossing voor dit?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de leiding los draaidt op de koppelingscilinder , waar het reservoir op zit , komt daar dan wel olie ? nee dan toevoer verstopt of potje niet vol genoeg .
Zoja , dan onderaan nippel los en de zwaartekracht het grootste werk laten doen.
Indien voorhanden met een oliespuit , gevuld met remolie van onderaf ontluchten , dus de lucht naar boven drukken.
Dat de vloeistof niet zakt kom waarschijnlijk door een verstopt of geblokkeerd compensatie-gaatje in de cilinder bij het pedaal.
Komt bij meerdere merken voor . Is de cilinder toevallig van kunststof . ?
Gewoon vervangen. Succes.
Bedankt voor de reacties. Bleek dat het nodig was om de auto even te laten lopen en wat druk op te bouwen met het rempedaal. Vreemd, want volgens mij zijn het na het reservoir gescheiden systemen. Het is in ieder geval gelukt.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit . Blij dat het gelukt is .
Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 147 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar