close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Alfa Romeo 166: Lagers van drijfstangen vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hoi, kan iemand mij vertellenwat het kost om de lagers van de drijfstangen te vervangen.
veroorzaakt dit ook een TIK in de motor bij het rijden?

Ik heb me laten vertellen dat er 3 lagers "los"zitten

alvast bedankt voor al de reacties!


het gaat om een alfa romeo bouwjaar 2000. 2 liter motor.


waarmoet ik aan denken dat vervangen moet gaan worden, en wat zou het kosten??

Geplaatst door

wegispech (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je nu ook even de autogegevens invult, weten we ook over welk type het gaat.
Uitgelopen drijfstanglagers maken inderdaad een klapperend geluid, zeker als je iets gas geeft. Maar houd er dan wel rekening mee dat de krukas ook een beste opdonder heeft gehad en/of beschadigd is.
Dus als de boel los is, alles goed bekijken en opmeten met een micrometer.

Zonder olie gereden? ( of met te weinig ?)

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

lagers kosten bijna niets, het = de arbeid die het kostbaar maken.

bovendien heb je pas 1 probleem als de krukas dermate beschadigd is en geslepen moet worden.

motor moet er dan uit -as laten slijpen aan 30 -40 eu per tap en weer inbouwen.

suc6

erwin.

fast blue 166 0

16 jaar

Bedankt voor de reacties


zijn de lagers alleen wel goed te doen zelf??


Hoe kan ik controleren of ik de krukas moet laten slijpen?

wegispech 0

16 jaar

"Is er iemand die een dergelijke klus wil doen??"

Daar is deze site niet voor opgezet.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

waarom niet>?

fast blue 166 0

16 jaar

hoe kan iemand zomaar de diagnose stellen dat er 3 lagers los zitten?????

[quote=lou reed]waarom niet>?[/quote]
Omdat dit een site is voor technische vraagstukken en geen arbeidsbureau of banenmarkt.

moderator 0
badge

16 jaar

he robby10030 die zit,
lijkt mij ook een raadsel,
en zitten ze "los" dan kun je maar beter de drijfstangen
er ook uithalen.

[quote=pulsejetrofiel]he robby10030 die zit,
lijkt mij ook een raadsel,
en zitten ze "los" dan kun je maar beter de drijfstangen
er ook uithalen.[/quote]
De lagers zitten om het drijfstang oog dus waarom de drijstangen er uit halen?
Als de krukas is ingevreten dan kun je het soms met een fijn schuurpapiertje op schuren.
Als je daar geen verstand van hebt laat dit dan aan een prof zien en doen.

Highway 660
badge

16 jaar


eh
opschuren
et een krukas kan je alleen af schuren en dan word je lager speling volgens mij groter
dan moet je toch met overmaat gaan werken en dan zal je tochh echt moeten slijpen op de volgende overmaat
of begrijp ik dat ik jaren voor niks krukassen heb laten slijpen vroeger terwijl t met een schuurpapiertje ook kan
dit is niet negatief
maaar ik denk dat de enige manier om drijfstang en hoofdlagers die los zitten(dan heb je wel erg veel opschuur werk) een krukas slijpen is met overmat lagers

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

als je eens begint met de tolerantie vast te stellen.zit je nog binnen de maat.dit kan met plastigage.

dat = een strookje wat je tussen de schaal en de krukas stopt,waarna je de drijfstangbout met.. kg/m vastzet.

dan kun je zien of je nog binnen de tolerantie zit.scheelt je 1 boel werk.

mogelijk = ondermaat lagers niet nodig.

suc 6

erwin

fast blue 166 0

16 jaar

[quote=lou reed]als je eens begint met de tolerantie vast te stellen.zit je nog binnen de maat.dit kan met plastigage.

dat = een strookje wat je tussen de schaal en de krukas stopt,waarna je de drijfstangbout met.. kg/m vastzet.

dan kun je zien of je nog binnen de tolerantie zit.scheelt je 1 boel werk.

mogelijk = ondermaat lagers niet nodig.

suc 6

erwin[/quote]
dan moet je dan toch met nieuwe lagers doen
want hi schreef dat t tikt?
en als t tikt heb je best wel ietsje meer als de tolerantie speling denk ik
en als je dan met nieuwe teveel speling hebt
lagrs weggooien en alsnog sleutelen??

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=toezicht]De lagers zitten om het drijfstang oog dus waarom de drijstangen er uit halen?
Als de krukas is ingevreten dan kun je het soms met een fijn schuurpapiertje op schuren.[/quote]
Als je de drijfstanglagers kunt horen omdat ze zijn uitgelopen, kun je er op wachten dat de "ogen" van de drijfstangen ovaal worden en/of zijn geslagen. Als je dan ook nog eens een niet-chroomgeharde krukas hebt, kun je dat "opschuren " ook wel vergeten. Geheid dat de desbetreffende krukken ook ovaal zijn. Dan is slijpen met overmaat lagers de enig juiste oplossing.
Maar er wordt steeds gesproken over lagers. Is of zijn het geen kantelende zuigers? Niet dat het werk er dan zo heel veel minder van wordt..............

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

[quote=toezicht]De lagers zitten om het drijfstang oog dus waarom de drijstangen er uit halen?.[/quote]
als drijfstanglagers los zitten, klemmen ze niet meer in het "drijfstang oog"
dan hebben ze meegedraait in de drijfstang
dan is je drijfstang huisboring te ruim, en moet je de drijfstang opnieuw
op maat maken.( inkorten en lijnhonen)

Het laatste wat ik over het opschuren of afschuren wil zeggen dat het minimaal was. Lichte beschadeging de braampjes weg schuren en de rest mooi glad maken ik denk dat ik er nog geen duizendste heb afgeschuurd.
Ik heb er ook maar 2 op die manier geholpen en beiden hebben nog een lang leven gehad.

Gr

Highway 660
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 166 of stel zelf een nieuwe vraag.