👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik zit met een aantal vragen.
De auto wil niet meer starten -> dit zou volgens de wegenwachtman aan de onstekingsmodule liggen.
Wat ik niet weet of die eventueel te fiksen is of dat deze geheel vervangen moet worden.
In het laatste geval kan deze bij een sloop gehaald worden of moet er een nieuwe in.
Heb geen idee waar het ding zit en of het er gemakkelijk te vervangen is.
Al met al heb ik een vaag idee dat er verschillende soorten bestaan maar weet niet hoe ik er achter kan komen welke ik moet hebben.
Ik de LEEK (die er niet bij was toe de wegenwacht langs kwam, anders had ik het hem wel gevraagd) heb hier geen idee van wel ben ik handig genoeg om wat bouten en schroeven los te draaien en weer vast te draaien.
En wil van alles erover weten, dussss
Als je zo vriendelijk zou willen zijn mijn hierover het een en ander te vertellen, graag!!!
Met vriendrlijke groet,
MAGO
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo MAGO,
Als je auto een verdeler heeft (oranje kapje waar al je bougiekabels naar toe lopen) heeft je auto het TZS-i ontstekingsysteem, in combinatie met het Bosch LE3 Jetronic injectie systeem.
Het merk van de onstekings module is Bosch of AC delco.
Je kunt de onstekings module vinden door vanaf je bobine de kabel te volgen die aan +- 2 a 3cm brede steker zit.
Stekkers er uit, los scroeven en vervangen.
Als jou auto geen verdelerkap heeft maar een DIS-Bobine (grijs blokje waar al je bougiekabels naar toe lopen)
Dan heeft jou auto het Bosch Motronic MP3.1 systeem.
Dit betekend dat je de DIS bobine/verdeler moet vervangen (het grijze kastje dus)
Succes er mee en ik hoor wel of het gelukt is.
Groeten Matthijs
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 33 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar