auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Alfa Romeo 146 1998: Problemen met schakelen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000

Zo af en toe kan ik niet meer schakelen. Vooral zijn 1 en 2 gaan ontzettend zwaar. De 3,4 en 5 gaan dan ietsjes soepeler maar niet zoals het hoort. Soms is het zelfs onmogelijk om hem in z'n 1 te zetten, ik trek dan op in z'n 2. (Ook na een aantal maal intrappen van de koppeling, uitzetten van de motor, 5min wachten of wat dan ook - het probleem blijft - na een paar dagen is het weer ineens verdwenen - en na een paar dagen is het er ineens weer). Soms duurt het maar een uurtje....

Kortom, heel irritant en bijna ondoenelijk. Ook mijn garage wist zo snel niet wat dit kon zijn of wat er aan te doen (nog even afgezien van de hele schakelbak eruit halen). Wellicht dat iemand dit probleem kent of misschien zelf ook heeft gehad. Tips, gelijkende ervaringen of wat dan ook, ik ben je er dankbaar voor, wil dit graag oplossen zonder teveel te moeten betalen.

Alvast bedankt voor je reactie,
Daan Tames

Geplaatst door

KneeOO (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op http://www.alfaforum.nl heb ik ook een post als deze gemaakt - daarop wezen zij op het verlies van viscositeit van de bakolie. Hierdoor kan deze dus dikker worden, daarnaast kan ook de temperatuur hier invloed op hebben - weet iemand hier misschien meer van? Anders even ter info.

Lees hier de post op Alfa forum

KneeOO 0

20 jaar

bovenop de versnellingsbak waar schakelstangen samenkomen zit een zwarte rubbere hoes kijk eens of deze met de onderste lip niet tussen het mekanisme(wat onder de hoes zit)en de versnellingsbak zit (komt te zitten)grtz.

johan5616 0

20 jaar

Wel, uiteindelijk toch maar naar de garage gebracht met de opdracht het probleem hoe dan ook te verhelpen. Twee weken heeft ie daar gestaan zodat ze elke dag even konden testen.

Uiteindelijk hebben ze de bak opengehaald en kwamen ze erachter dat er een veer van de koppelingsplaat gebroken was. Daarnaast was de drukgroep beschadigd. Deze dus vervangen, 700 Euro lichter maar hij rijdt weer als een zonnetje.

Kortom - Verhalen over het dunner en dikker worden van je bakolie, het verliezen van viscositeit, kan niet leiden tot dergelijke problemen, niet met de auto's van tegenwoordig.

Thx voor je reactie Johan!

KneeOO 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 146 of stel zelf een nieuwe vraag.