Op lage toeren trekt mijn auto zeer slecht ;
als ik voluit plank gas geef dan geeft die zwarte rook tot op ongeveer 3000 tr
daarna word het beter
Kan het zijn dat mijn luchtstroom meter stuk is
Als ik mijn airco aan zet trekt hij op lage toeren ook niet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zwarte rook is een tekort aan lucht. Denk eerder dat je turbodruk te laag is.
Heb je die al gemeten of in live data op een scanner bekeken?
Ik heb een AR 156 uit 2002 en heb hetzelfde probleem. Ik zat te denken aan de LMM of de EGR klep. Waar zou je een tekort aan turbodruk kunnen wijten? Hoop niet dat dat een nieuwe turbo betekent..:-/
15 jaar
En ik hoor ook een fluitend geluid bij optrekken. Vorig jaar had ik een soortgelijk probleem(zwarte rook, maar ik voelde weing of geen trek tekort) en toen lag het aan een gescheurde slang vanaf de kompressor naar de motor. Zeg maar, de dikke slang die over je accu heen loopt. Deze was aan de onderkant gescheurd en lekte ook een beetje troep.
15 jaar
bij een 1.9 JTD gaan de turbo's hoogst zelden stuk,
vaak is het niet trekken en zwarte rook idd te wijten aan een kapotte turboslang
mogelijk ook iets met de EGR, kwestie van afdoppen die handel.
Ik heb de EGR gisteren afgedopt en het is tijdens het rijden een stuk minder, of eigenlijk bijna niet meer van toepassing(de zwarte rookwolk) De auto trekt ook een stuk beter nu in de lage toeren. Maar volgens mij mis ik nou het eindvermogen, met andere woorden, ik heb het gevoel dat hij nu een soort van begrensd is? Kan dit kloppen? Ook heb ik gemerkt dat onder de turboslang(ter plekke van aansluiting op motor) een smerige troep zich aan het ophopen is. De slang heb ik vorig jaar vervangen en ook nu gecheckt, maar is nog steeds goed. En verder zie ik nergens een lekkage. Ra-ra..:)
15 jaar
Ik had de stekker los gemaakt van de massameter (lucht stroom meeter)en dan liep hij goed ;
daarna terug aan gesloten en het probleem lijkt mij" tot hier toe" opgelost te zijn.
m.a.w . luchtstroom meter als het probleem zich terug voor doet .
15 jaar
[quote=bezemer]Ik heb de EGR gisteren afgedopt en het is tijdens het rijden een stuk minder, of eigenlijk bijna niet meer van toepassing(de zwarte rookwolk) De auto trekt ook een stuk beter nu in de lage toeren. Maar volgens mij mis ik nou het eindvermogen, met andere woorden, ik heb het gevoel dat hij nu een soort van begrensd is? Kan dit kloppen? Ook heb ik gemerkt dat onder de turboslang(ter plekke van aansluiting op motor) een smerige troep zich aan het ophopen is. De slang heb ik vorig jaar vervangen en ook nu gecheckt, maar is nog steeds goed. En verder zie ik nergens een lekkage. Ra-ra..:)[/quote]
idd ook eens de Lucht Massa Meter loshalen, bij een diesel is dit de methode om te testen.
als de LMM aangesloten is en de motor houd in, maar na het lostrekken van de stekker de motor niet meer inhoud dan is voor 99% zeker de LMM de boosdoener, overigens rijdt de JTD zonder LMM ook heel goed, hele volksstammen rijden rond met een losgekoppelde LMM zonder dat ze dit weten..gewoon vergeten na bv wissel van luchtfilter.
ECU neemt gewoon de meest ideale waardes, in een soort van noodloop.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Alfa Romeo 156 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar