Hey, ik heb een Audi 90 5 cilinder waar ik een standalone ecu op gebouwd heb met penbobines. Momenteel zit de krukas positiesensor, gasklep positiesensor de injectoren en de bobines aangesloten op de ecu kabelboom helemaal nagemeten en gecontroleerd en is juist aangesloten. De bougies vonken en ook op het juiste moment, de injectors spuiten in. Nu komt het probleem de auto loopt op 4 cilinders bougies van cilinders 1-2-3-4 zijn droog/zwart (komt omdat nog niet afgesteld is) en van cilinder 5 nat/schoon. Nu heb ik al de kabelboom gecontroleerd. Bobines gewisseld tussen cilinders, bougies gewisseld compressie gemeten, brandstofdruk gemeten en dit klopt allemaal. Compressie +-10 bar op alle cilinders brandstof druk 4 bar(iets te hoog maar dit is niet het probleem)
Mvg mike
Zie ik iets over het hoofd ?
Geplaatst door Mikemul (55) , lid sinds 4 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
kaleido 1 (980) PRO, 2 jaar geleden
Ecu is geschikt voor 5 cilinder ?
oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
Dit staat er in het manual:
Only coils 1-4 give ignition - Dis coil box not ticked - See paragraph 3.2.4.1.1 RPM pickup
Mikemul (55), 2 jaar geleden
Zijn er nog meer ideeen? Wat gecontroleerd/nagekeken/vervangen
Kabelboom doorgemeten
Nieuwe boegies gemonteerd
Compressie gemeten cilinder 1,2,3,4 9,5/10 bar cilinder 5 8,5/9,5 bar met gasklep dicht
Brandstofdruk gemeten 3/4bar
Mapping gecontroleerd
Injector flowtest gedaan
Krukas signaal test gedaan
Ontstekingsvolgorde gecontroleerd
Vonken van boegies getest
Inlaat kleppen gecontroleerd of ze open gaan
Inlaat pakking opnieuw gemonteerd en vloeibare pakking extra er tussen gebruikt
Temperatuur sensor aangesloten
Oliedruk sensor aangesloten
Motor timing gecontroleerd
Tijdstip van ontsteken gecontroleerd met timing light.
De boegie vonkt wanneer de motor op cilinder 1,2,3 en 4 loopt en de boegie lijkt nat