Algemeen: Corsa loopt op 3 cilinders

Mijn Corsa 1.2 kmstand 230000 loopt op 3 cilinders.
Onlangs is de startmotor vervangen.
Na uitlezen door 2 garages ( w.o. officiële Opel garage) zou blijken dat de bobine defect zou zijn ,deze is vervangen maar het probleem blijft.
Ook zijn de Lambdasone, de krukassensor,bougies en klep vervangen.
Men kan het probleem na lang zoeken niet vinden.
Is het einde verhaal voor de Corsa en rijp voor de sloop of heeft iemand het ei van Columbus om het op te lossen.
Otootje liep altijd verder prima en ging fluitend door de APK de laatste jaren

billiethekid123456

Geplaatst door billiethekid123456 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

harry4203 (450) PRO, 1 jaar geleden

Je zult toch eerst diagnose moeten stellen waarom de motor op 3 cil loopt.Doet ie dat permanent? T lijkt me toch niet zo moeilijk om te bepalen waarom ie dat doet, compressie/ontsteking brandstoftoeveor/eventueel defecte ecu. kun je daarna beslissen of je em hersteld of afscheid neemt.

billiethekid123456 (0), 1 jaar geleden

Dat zeg ik dus! De diagnose na het uitlezen door de computer door de Opel garage als zou het de bobine zijn, klopt niet. Deze is vervangen en het probleem blijft. Er zijn ook al diverse ( zoals ik al heb vermeld) ook diverse andere onderdelen vervangen. Compressie gemeten e.d.
Hij doet het constant en stinkt enorm naar benzine ( dus brandstof krijgt ie wel).
Het antwoord is dat wordt zoeken. Maar hoelang kan dit duren en wat gaat dat dan kosten als mijn niet weet waarna men moet zoeken.
Zou het iets elektrisch kunnen zijn, geen aansturing vonk door bobine op cilinders 2,bobine is OK.

jan T (10) PRO, 1 jaar geleden

verstuiver misschien stuk

groetjes jan

harry4203 (450) PRO, 1 jaar geleden

Ik denk dat er alleen ff snel is uitgelezen en dat ie een misfire-fout geeft. logisch is dan dat er een bobine wordt geprobeerd daar dit vaak de oorzaak is. Dat er compressie is gemeten had je niet vermeld. De andere vervangen onderdelen, op de bougies na welke meestal icm een bobine worden vervangen hebben nets met op 3 cil lopen van doen. Je zult de aansturing van de bobine en de ontsteking moeten meten en dit neemt uiteraard enige tijd in beslag. spreek anders een prijs af tot waar ze mogen gaan. Je zegt, hij stinkt naar brandstof dus dit krijgt ie. kan, maar hij kan bv ook veel te veel brandstof krijgen.
Als men zegt niet te weten waar ze naar moeten zoeken moet je een andere garage/diagnosespecialist zoeken.
De klacht is constant aanwezig zeg je, dus meten wat de oorzaak is lijkt me niet zo heel moeilijk.
(Even terzijde, maar ik probeer alleen maar te helpen he.)

kaleido 1 (1620) PRO, 1 jaar geleden

Wat is het bouwjaar en type motor we missen gegevens.

Monteur Senior (625), 1 jaar geleden

jij zegt klep vervangen?ik ga ervan uit dat jij de EGR klep bedoeld die kunnen inderdaad deze problemen geven, als de motor loopt even met remmenreiniger langs je inlaat spruitstuk spuiten als de motor reageert heb je ergens een lekkage dan denk ik met name aan je inlaatspruitstukpakking, je weet ondertussen ook welke cilinder niet meeloopt? die moet je dus extra aandacht geven

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.