Beste allen,
Ik rijd een VW T4 uit '93 (2.5l) op benzine en LPG. Hij heeft het altijd prima gedaan, maar sinds kort start hij niet meer.
Er heeft zich de volgende situatie voorgedaan: na een APK check bleek de CO waarde te hoog (2,3) wanneer hij op LPG liep. Een garage die de gassystemen inbouwd raadde mij aan om de stelschroef van de gastoevoer voor de keuring een slag dicht te draaien en daarna weer open, omdat het een oude auto betreft is die hoge waarde nodig om hem goed te laten rijden. Enfin, ik wilde laatst even testen of hij niet uit zou vallen en heb een rondje gereden met de stelschroef een slag in. Hij bleef prima lopen, maar een minuut nadat ik hem weer had uitgedraaid viel de motor uit en wilde niet meer starten.
De bobine krijgt voeding en is bij een electra garage getest, hij werkt perfect. Wanneer ik de contactsleutel omdraai vonkt de bougie eenmaal, maar niet meer bij het doorstarten. Mijn vraag is waar het in dit geval aan zou kunnen liggen, de hall-gever? Heeft het iets met het dichtdraaien van de brandstoftoevoer te maken of is dat toeval?
Groeten Tim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat het toeval is , met het verstellen niet iets los gedrukt ?
Hal gever is een verdachte.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar