Algemeen: Motor Volkswagen - Niesmann + Bischoff camper vervangen

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld

Wij hebben een oude VW camper op het oog, waar we onmiddellijk verliefd op zijn geworden. Het gaat om dit type (Volkswagen - Niesmann + Bischoff Clou 570E diesel, 55 KW). Allicht is heeft hij een lt 35 motor. De camper is oud, maar zeer weinig gebruikt en in uitzonderlijk goede en originele staat.

Helaas start de camper start niet en volgens de garage, waar hij nu staat, moet de motor gereviseerd of vervangen worden. Ik weet het klinkt onlogisch, aangezien de camper weinig gebruikt is (wat duidelijk zichtbaar is aan interieur, km stand ed) maar dit is het verdict van de garage.

Wij zouden deze camper graag volledig in orde willen en hebben enkele vragen waar enkele van jullie ongetwijfeld een antwoord op weten:

Mag je zo’n motor door eender welke motor met dezelfde specificaties vervangen en wat zijn de regels?
Hoeveel zou het vervangen van een motor kunnen, mogen kosten wat betreft vervangmotor en werkuren?
Kennen jullie mensen/bedrijven die dit (uiteraard tegen betaling) kunnen doen?
Zijn er nog andere problemen waar jullie mogelijk aan denken?

Alle andere suggesties en opmerkingen zijn zeer welkom.

Alvast een dikke merci!

JoachimR

Geplaatst door JoachimR (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 2 jaar geleden

Start niet of slaat niet aan , wat hebben ze gedaan , compressie gemeten, verstuivers getest enz.
Motor mag je zonder restrictie wisselen , prijzen is voor ons geen optie teveel variabelen.

JoachimR (0), 2 jaar geleden

Hij start niet en ze hebben de compressie gemeten. Het verdict is dat er geen compressie is. Hebt u eventueel een idee wat we kunnen doen?

Alvast bedankt en veel groeten

kaleido 1 (1620) PRO, 2 jaar geleden

Lek test om te kijken waar de compressie blijft , anders cilinderkop er af .

Hans4040 (310) PRO, 2 jaar geleden

Niet starten wil zeggen dat de motor niet rond draaid.
Omdat de motor niet rond draaid kan je ook geen compressie meten.
Je bedoeld dat de motor wel rond draaid maar dat hij niet aanslaat..?

JoachimR (0), 2 jaar geleden

Bedankt voor het antwoord kaleiko 1. Hans4040 ik vermoed dat je gelijk hebt. Volgende week ga ik kijken in de garage waar hij nu staat (is een heel eindje hier vandaan). Ik zal enkele foto's nemen en deze hier posten.
Bedankt voor de hulp

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.