Algemeen: Opel vectra 2003

Opel vectra 2003 wil maar niet lukken om te ontluchten druklagers vliegwiel en koppeling vervangen maar lukt niet om te ontluchten wat kan het probleem zijn

Maikymarie

Geplaatst door Maikymarie (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1600) PRO, 2 jaar geleden

Hoe ontlucht je ?

    Eerst pompen dan ingedrukt houden terwijl er iemand anders de ontluchtingnipel open draait en vervolgens weer dicht en daar weer opnieuw pompen en zoo ben ik al 2 uur verder maar zonder druk bij te maken - Maikymarie (0), 2 jaar geleden

kaleido 1 (1600) PRO, 2 jaar geleden

Oké, je hebt geen ontluchtpomp , probeer het volgende , gooi het potje vol en zorg dat hij vol blijft, draai de ontluchtingsnippel los en wacht tot er zonder lucht continue olie uit komt , draai de nippel dicht en pomp , je zou nu druk moeten krijgen.

    Oke ik probeer dit laater eens want ben nu niet meer bij de wagen ik hou u op de hoogte alvast bedankt - Maikymarie (0), 2 jaar geleden
    Maar ik merkte ook dat de olie totaal niet zakt ik heb ook eens met een vacuüm pompje op de nippel geplaatst terwijl deze heb open gedraai maar dan ook krijg ik geen olie - Maikymarie (0), 2 jaar geleden

kaleido 1 (1600) PRO, 2 jaar geleden

Komt je pedaal wel helemaal terug dan ? Compensatiegaatje lijkt niet vrij te komen of verstopt te zitten als je zegt dat het olie niveau niet zakt , als hij open is en je draaid de nippel open moet het niveau zakken .

    Jaa normaal wel maar bij deze zakt hij niets en pedaal komt terug maar zou wel eens durven blijven zitten maar meestal keer deze teug maar er is niets van druk op - Maikymarie (0), 2 jaar geleden

Maikymarie (0), 2 jaar geleden

Zou het dan mss opgelost zijn met deze pomp volledig te kuisen eventueel te vernieuwen of is het deze aan de koppelingspedaal

kaleido 1 (1600) PRO, 2 jaar geleden

Je hebt het hier over de hoofdremcilinder is niet dezelfde als de koppelingscilinder, werking is wel ongeveer hetzelfde alleen dan een enkele kamer en een bodemklep. Er is nog een oplossing , slangetje dat goed afsluit op de nippel van de linker remklauw aan sluiten op de ontluchtingsnippel van de koppeling en dan beide nippels open en met het rempedaal de koppeling ontluchten , zorg er voor dat olie in remreservoir op pijl blijft als je begint met pompen , niet helemaal doortrappen tot op de d bodem .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.