Zaterdag liet mijn Baleno mij staan. Dacht eerst accu, startmotor etc usual suspects. Gisteren uitgelezen en ik heb code c1621 en 1623, communicatie problemen. tussen transponder en ecu die sleutel vrij moet geven.System
Explanation of DTC
Failure description
Status
ECM ( Engine Control Module )
P1623
Unregistered Transponder
Current
ECM ( Engine Control Module )
P1621
Immobilizer Communication Line Error
Current.
Iemand idee hoe ik dit opgelost krijg?Kan mijn auto niet missen. Ook heb ik Reserve sleutel geprobeerd,zelfde probleem. Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is het bouwjaar van de auto ? Heb je de zekeringen al gecontroleerd ?
Mogelijke oorzaken:
zekering defect (start blokkering),
transponder antenne bij contactslot defect en/of bedrading onderbroken/slecht contact,
immobilizer module defect en/of bedrading onderbroken/slecht contact,
ECM defect en/of bedrading van immobilizer module naar ECM onderbroken/slecht contact,
*bedrading van transponder antenne naar immobilizer module en naar ECM (laten) controleren,
transponder chip in beide sleutels defect, (niet waarschijnlijk, maar ook niet onmogelijk)
beide sleutels worden niet meer herkent, beide sleutels opnieuw in laten leren,
Heb je de auto zelf uitgelezen of bij de (Suzuki)garage ?
Gisteren alle zekeringen nagemeten ook onder motorkap die zijn allemaal heel.Sommigen preventief vervangen. Ik heb de kap eraf rondom stuur en heb een service manual gedownload voor de Suzuki Baleno uit 2001, een 1.8. Ook heb ik de accu - pool losgkoppeld.Vorig jaar een uitleesapparaat aangeschaft,deze kan ook sleutel programmeren. Wat ik wil doen is om bij de module te komen en antenne eraf om deze door te meten.Een optie zou zijn om startonderbreker module aan te schaffen, maar dan zit ik met probleem dat die ingeprogrammeerd moet worden. Weet niet of als je de antenne vervangt ( die kan ook stuk zijn,)dat ik dan wel kan starten, de antenne doet vlg mij niets anders dan code van sleutel doorgeven naar icm module. Heb overigens chip die al jaren in mijn klapsleutel zit bij de antenne geplakt en daarmee lukte het me ook niet om auto te starten met beide sleutels niet. Is het een optie om foutcodes te wissen? Want ik weet niet wat de oude codes van chips zijn . Als ik die wist zou ik die opnieuw in kunnen voeren. Bedankt voor het meedenken en reageren, ik waardeer dat , meer suggesties welkom.
5 maanden
Een uitlees apparaat (voor thuis gebruik) die ook sleutels kan programmeren ? lijkt mij sterk,
Sleutels programmeren kan normaal gesproken alleen met dealer apparatuur of gelijkwaardige apparatuur, welk uitlees apparaat heb je ?
De foutcodes (P1623 en P1621) kun je gewoon wissen,
Wat bedoel je met `ik weet niet wat de oude codes van de chips zijn`?
De antenne/ontvanger doet idd niets anders dan de transpondercode(van de sleutel) ontvangen en doorsturen naar de immobilizer module, van daar uit gaat de code (gecodeerd) naar de ECM,
als de ECM de code herkent wordt de startblokkering vrijgegeven,
antenne vervangen zou het proberen waard kunnen zijn,
mocht dit het probleem niet verhelpen dan zit er helaas niets anders op om een ritje naar de (Suzuki) garage te maken, pobleem kan ook in de bedrading/stekker aansluitingen zitten, een defecte immobilizer module een defect/storing in de ECM of beide transponder-chips zijn defect.
Heb een TopDon obdII scanner kan je sleutels mee programmeren en immobiliser aan ecu koppelen.Immobiliser op de sloop gekocht samen met een antenne.Antenne verwisselen had weinig heil, auto weigerde te starten,Dus terug oude antenne rond contactslot dan immobiliser vervangen, lastigste was om parker los te krijgen onder dashboard, je kon moeilijk met schroevendraaier bij om kracht te zetten om hem los te krijgen. Er deed zich wel een vreemd probleem, wilde de auto starten nadat ik immobiliser had aangemeld en toen begon de accu te sputteren,en startmotor wilde doordraaien. Kan het probleem ook aan de accu liggen?Ik heb hem aan de druppellader en hij laadt bij tot 12v?Kan me niet voorstellen dat accu dan de foutmeldingen van de startonderbreker gaat triggeren. Ook eens geinformeerd om de startonderbreker uit ecu vd Baleno eruit te halen, want dit gedoe is niks, levert me hoop ellende en kopbrekens en Suzuki specialist wrijft in zijn handen.Auto is nog ondanks leeftijd nog te goed om naar sloop te brengen.
5 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
5 maanden