Algemeen: Vialle LPI installatie schakelt niet meer over op LPG.

Hoi,

Sinds de erge kou schakelt mijn Viall LPI LPG installatie 's morgens niet meer over op LPG. Het groene lampje knippert dan en ik hoor de gaspomp draaien, maar hij schakelt niet over op gas. Op dat moment kan ik op het LPG knopje drukken wat ik wil: hij schakelt heel even (seconde of minder) over op rood (benzine) en schiet dan weer meteen terug naar de groene knipperstand, de LPG pomp begint ook meteen weer te draaien. Een reset (auto op LPG, knopje ingedrukt houden, auto uit, knopje 4 seconden ingedrukt houden) werkt ook niet. Als de auto warm is (minimaal 10 minuten gereden) en ik zet hem 10-15 minuten weg dan schakelt deze daarna wél over op LPG. Op dat moment kan ik ook gewoon met het knopje overschakelen naar benzine of lpg. Als ik in de auto rij schakelt deze gewoon niet over, ook niet na 30+ kilometer... (Temp. koelwater is gewoon ca. 90 graden c.)

De computer is al losgehaald: zat wat vocht aanslag in, deze is verwijderd. Daarna hebben ze de computer doorgemeten: werkt prima (op dit moment was de auto/motor dus warm en liep 'ie ook op lpg).

Nog wel opmerkelijk: er zit een relais onder de motorkap, deze kan ik continu horen schakelen als de auto op LPG probeert over te gaan. Zelfs als ik de auto van het contact zet blijft deze met tussenpozen van enkele secondes tikken, na een aantal minuten houdt hij daar mee op. Als de auto op gas rijdt hoor je dit niet, op benzine ook niet. Alleen als de auto zelf probeert over te schakelen op LPG hoor je het relais tikkeren...

Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Mecallie

Geplaatst door Mecallie (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je het grijze relais bedoelt, dan is dit het omschakelrelais gas/benzine.Zal wel stuk zijn. Komt meer voor.Een gasinbouwstation kan je verder helpen.
Succes Vutter

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Om over te schakelen moet het koelwater minimaal 40 graden zijn,de sensor kan ook stuk zijn.
Het onderbreker relais kan ook stuk zijn of er ligt een draad bloot of maakt massa,want dat relais mag je niet meer horen als de motor uit is.

jeroenmonteyne (0) PRO, 12 jaar geleden

Als er vocht in de ECU zat, dan is de kan toch wel heel groot dat deze stuk is. Hoe heb je dat dan doorgemeten?

P.H.C. Ritzen (0) PRO, 11 jaar geleden

Mecalli, of iemand anders natuurlijk..
Is dit probleem opgelost? , de BMW van mijn vrouw vertoont dezelfde kuren met de vialle lpi installatie....., voordat ik alles ga controleren is het zeker zo handig om eerst te informeren naar bestaande oplossingen.
Ik heb geen zin om nodeloos het wiel voor de 2e keer uit te vinden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.