195 bezoekers online

AMC Pacer 1975: Pacer X 1975

Bouwjaar: 1975, Brandstof: Benzine

Het vacuümreservoir (soort van verfblikmodel) is helemaal ineen gezogen. Zijn deze reservoirs zo te koop ? Waar ?
Word het systeem nog wel gebruikt tegenwoordig ?

Pacerist

Geplaatst door Pacerist , lid sinds 14 jaar geleden

17 Reacties

0

Peter8772, 14 jaar geleden

Misschien wat laat voor een reactie, maar ik lees het nu pas...
Ik weet niet precies hoe het onderdeel eruit ziet en of het ook op andere merken en/of modellen gebruikt werd, meer dan waarschijnlijk wel op de andere modellen van AMC zelf, zoals de Gremlin, Concord, Spirit enzo.
Ik ken een aantal AMC leveranciers die dat bewuste stuk kunnen hebben in nieuwe oude stock of goeie 2e hands, ik ken er tientallen, maar hier een greep uit een aantal mensen of bedrijven waar ik zelf ervaring mee heb, dus hier gaan we:

AMC Museum in Friesland, vragen naar Klaas +31(0)518-462456 of via http://www.rambler-amc-museum.nl

American Performance in Florida, kan je online zoeken of gratis cataloog bestellen, wel VISA kaart nodig, maar heel snelle levering via Fed-Ex: http://www.amclives.com

Wolfgang Mederle in Duitsland, heeft zelf Pacers en kennis van AMC in 't algemeen: http://www.mederle.de

Rayka Gericke in Duitsland, heeft massa's onderdelen voor AMC/Jeep en meerbepaald de periode jaren '70 tot '87 geen website, maar e-mail: USAutoteile.Gericke@t-online.de en +49(0)6171-91 99 58/59

Gerard Borgo in New York, meer gespecialiseerd in AMX en Javelin, maar ook voor andere modellen AMC, kan geen kwaad is te informeren, ik heb er al vrij veel dingen besteld en gekocht, geen website, wel email: gborgoamx@hotmail.com

Als dit alles niet volstaat, vraag dan gerust naar nog adressen en links
Alvast succes met de zoektocht!

0

Pacerist, 14 jaar geleden

Klaas van Dijk ken ik, american Performance ook, Wolfgang, Rob en Rayka, allemaal bekend. Gerard Borgo nog niet.
Thanx.
Wat betreft dat FedEx: Vorige maand wat molding clips betsteld,
in Atlanta GA, discount AutoPats, totaal was 23 dollar. Kwam via FedEx aan; totaal 74 dollars !!!!
51 dollar shipping, voor een pakketje van nog geen kwart kilo !!! Hadden ze het per 'gewone mail' gestuurd was ik hooguit vijf euro kwijt geweest. PAS OP dus als je wat bij deze DiscountAutoparts besteld !!!

0

Peter8772, 14 jaar geleden

Hmm... dat zal dan inderdaad wel bij DiscountAutoParts liggen.
Ik heb al vaker echt zware stukken laten overkomen zoals remschijven of buitenmaatse onderdelen en de prijzen waren altijd heel redelijk te noemen.

0

Pacerist, 14 jaar geleden

Dure les dus. (de zovéélste !) Ik lijk wel altijd pech te hebben. Zo zoek ik me ook rot naar een blok voor m'n Wagon, dat arme ding staat ook maar stil. Mocht je een idee hebben Peet....
Hoi,
Ton

0

Peter8772, 14 jaar geleden

...of www.uitlaten.com of www.usacarsbv.com
Daar hebben ze er inderdaad kant en klaar liggen, ik heb ze met eigen ogen gezien toen ik er een uitlaat liet maken op mijn wagen.
Maar moet het een complete gereviseerde motor zijn ?
Is het een L6 (232, 258ci) of een V-8 (304ci)? Hoedanook, beide blokken zijn nog lang gebruikt in de Jeeps, de 6cyl. nu nog altijd trouwens en vlot te vinden uit afgedankte Jeeps vanaf midden jaren '70 zou ik zo denken.
Hangt er maar vanaf wat je precies zoekt natuurlijk, alleen een kaal blok om verder zelf mee aan de slag te gaan of een complete motor om er gelijk in te monteren...

0

Pacerist, 14 jaar geleden

De Wagon is tot volgend jaar geschorst (dan issie wegenbel. vrij) Grote haast heb ik er niet mee.
Maar een blok met niet te-veel werk zou wel tof zijn natuurlijk.

Hoi

TT

0

patrick8454, 14 jaar geleden

het motor blok van een AMC Concorde 6 Cillinder kan ook in een pacer gemonteerd worden .

groetjes patrick siemers .

0

Pacerist, 14 jaar geleden

Het meeste van AMC en Jeep is wel uitwisselbaar zou je denken.
Nu dan de vraag wáár er zo'n blok staat, klaar om in te bouwen.
Ik ben er wel al een paar tegengekomen maar dan weet ik niet hoe zo'n blok er vanbinnen uitziet en om nou m'n oude eruit te halen en er een andere inzet waar ik niet van weet hoe dat is...lijkt me een hoop werk met een hoop risico.
Strax zit het 'nieuwe'blok erin...blijkt dat ook niet écht OK...

0

patrick8454, 14 jaar geleden

je kunt het blok ook evt reviseren dan heb je ook wat goeds
in je auto .

groetjes patrick.

0

Peter8772, 14 jaar geleden

Een gereviseerd blok van bevoorbeeld EPS-USA-cars, heeft toch een waarborg, dat zou toch enige geruststelling moeten geven.
En anderzijds zou ikzelf ook gaan voor een revisie van het bestaande blok, op zich maakt het toch niet uit welke motor moet hersteld worden, elk serieus motoren-revisiebedrijf hersteld toch eender welk blok je naar ze brengt ?
En wat is het probleem of wat zijn de problemen met het huidige blok nu eigelijk ?

0

Pacerist, 14 jaar geleden

Nou ik had 'm bij een garage in Belgïe gebracht, om af te stellen, ik woonde daar toen. 3weken later haalde ik 'm op en reed ermee naar Nederland. Bij Dordrecht begon er in ene iets heel erg te rammelen en te ratelen onder de hood. Wegenwacht peilde als eerste olie....Kurrekdroog ! Heel zachtjes naar een andere garage gereden, met wat nieuwe oie van de WW erin.
Die zeiden meteen dat het lager 'eruit lag'. Deden zij niet in
maar ze kenden wel een gast, vlakbij Dordrecht ergens. Die heeft 'm naar zijn garage gereden, doet in USA cars. Heeft ernaar gekeken en zei: "Een nieuw blok nodig". Hij heeft daar twee maanden buiten achter zijn loods gestaan. Vroeg ie 500 euro voor !!!Nadat ie eerst 500 euro bood voor de wagon ! Toen heb ik 'm naar Reeuwijk gehaald en daar staat ie nu dan. Als je dus start en hij loopt en je geeft gas dan gaat er in de motor iets erg ratelen. rakketakke rakketakke
neemt toe met gas geven.

0

Peter8772, 14 jaar geleden

Dat er EEN lager verknoeid kan zijn, lijkt me inderdaad een logisch gevolg van rijden met weinig tot geen olie, maar "het lager" is een erg vage omschrijving van die garage.
Maar een ratelend geluid duidt meestal niet op een defecte lager ( en dat kunnen er veel zijn, krukas, nokkenas, drijfstangen,..), maar eerder iets als een klepstoterstang of hydraulische klepstoter die stuk is gegaan en dat hoeft niet noodzakelijk een gevolg te zijn van rijden met weinig olie. Trouwens als echt alle olie weg had geweest, dan had die motor nu niet meer gedraaid...
Ik zou er zelf toch eens eerst naar kijken hoor, bestel eerst een klepdeksel-pakking en een carterpan-pakking en haal het klepdeksel eraf en dan eens starten en kijken of alle tuimelaars netjes op en neer gaan (wel niet te lang, want de olie spat toch wel een beetje weg)
Als dat nog op orde is, de oliepan er eens af halen en de krukaslagers één voor één afnemen en inspecteren. Ook eens voelen of de drijfstangen geen speling hebben en alle pistons nog netjes in de cylinders zitten.
Ik weet niet of je de plaats en de middelen hebt om er zelf aan te werken, maar als je dat hebt, zeker doen !
Die AMC blokken zijn echt oersimpel om aan te werken, maakt niet uit of het een 6L of V-8 is. Is het een 6 cyl ?

0

Peter8772, 14 jaar geleden

En nu ik eraan denk, als je geen service manual hebt, vraag gerust, dan scan ik het in en stuur het via e-mail

0

Pacerist, 14 jaar geleden

Zeer bedankt Peet maar ik heb er zelf 3 !
Naast een stuk of dertig modelletjes, owners manuals, enzovoorts. Ben al een paar jaar besmet met het AMC virus en verzamel zo'n beetje álles wat met AMC en met name de Pacer te maken heeft.
Hartstikke bedankt in elk geval.
Je geeft de burger weer moed jongen !
Het lullige is dat je, om de carterpan eraf te halen, tóch eerst de motor eruit moet halen. Er zit een cross-member in de weg. Maar ik ga wél aan de garage waar die nu staat zeggen dat hij eerst dit blok eruit moet halen, dan ga ik daar eerst is naar kijken, ín kijken dus.

Thanx ik hou je op de hoogte.

0

Peter8772, 14 jaar geleden

Ik dacht dat je de carterpan er wel kon afhalen, maar dan heel erg nét met een hoop gedoe... ik spreek dan wel over de V-8 en niet bij de 6L, daar kan het zijn dat het helemaal niet kan.
Het beste is wel om de motor eruit te halen en als die er dan toch uit is, dan kan je naar mijn mening de motor al evengoed gelijk helemaal uit mekaar halen en elk onderdeel eens ter hand nemen en waar nodig te reinigen of vervangen, keerringen, lagers en zo van die dingen, kwestie van voor een tijd gerust te zijn, want wie kent de historie van de auto en de motor of hoeveel kilometer die al gelopen heeft en in welke omstandigheden dat was. My 2 cents...

0

Pacerist, 14 jaar geleden

Lijkt erop dat het front crossmember vast zit met bouten.
Dat crossmember moet er eerst af, dan kan (pas) de oliepan eraf.
Als dat eraf is kan je bij de oliepomp en, denk ik dan, de krukas en lagers zien (?)
Hee Toppie dagen vooraleerst !

0

Pacerist, 10 jaar geleden

Affijn, 4 jaar later,...er zit een ander blok in de Wagon ondertussen. Zelf gereviseerd zelfs ook nog. Wel de kop laten vlakken door bedrijf.
Inlaten bouwen door XXXXXXX in XXXXXXXXXXX
Ik zal er niet teveel over zeggen maar vrolijk ben ik daar niet geworden !!!

De wagon staat nu geschorst, bij laswerkzaamheden zijn er spetters op de voorruit gekomen (nog bedankt !) die is nu flink gescheurd, terwijl ie er nog maar 200 KM mee had gelopen !!!
Verder hier en daar lakschade ook (ik kan wel blíjven bedanken).
Dus nee....ben er totaal niets mee opgeschoten om de wagen in XXXXXX te brengen.
Heb wél geleerd dat zelf een blok 'reviseren' inderdaad goed te doen is.
Repair manual erbij en wat goeie tips van die en degene....kom je een heel eind.
Ondertussen ben ik voor daily use overgestapt op een Citroën BX GTi.
Automaat uiteraard. Heeeeel anders rijden maar zéker niet verkeerd !!
De Wagon staat op de nomainatie om te worden verkocht.
Doet hartstikke zeer hoor maar ik ben een beetje van mijn geloof af gevallen.
AMC vind ik nog steeds een bijzonder merk maar het is een way of life.
Altijd zoeken naar parts enzo.... Voor zo'n BX loop je geblindoekt een sloop op
en pak je zó wat je hebben moet. Vind ik wel wat.
Wat ik ook wel wat vind is het rijden over drempels op die oliebollen !!! Lachen joh !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je AMC Pacer of stel zelf een nieuwe vraag.