Hallo mijn probleem is dat na het vervangen van de (pierburg) LMM mijn vermogen na een tiental minuten wegvalt, als ik hem dan opnieuw start heb ik weer vermogen iemand misschien een idee wat dit kan zijn alvast bedankt voor het advies. MvG. Ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat eens storing uitlezen.
Ricky
Veel voorkomend probleem is de LMM. Aangezien deze al vervangen is, zou je zeggen dan deze nu goed moet zijn. Het kan ook in de EGR-klep zitten, deze raken vervuild en blijven openstaan. Kwestie van afsluiten dmv een plaatje (zijn er te koop op marktplaats, even zoeken bij audi/seat/skoda/vw, trefwoord EGR).
Het kan ook je magneetregelklep zijn. Is deze het niet dan is waarschijnlijk het verstelbare schoepenrad van de turbo vervuild (er zijn hier topics over, eventjes zoeken).
Een ander veel voorkomend probleem is dat de kat verstopt raakt. Het binnenwerk in de kat komt los en gaat voor het gat zitten, hierdoor verzuipt de motor als het ware in z'n uitlaatgassen. Kwestie van kat leeghalen.
Als je het mij vraagt, zou ik beginnen met de EGR-klep.
Succes!
Groetjes Sander
17 jaar
[quote=sander_roubal]Veel voorkomend probleem is de LMM. Aangezien deze al vervangen is, zou je zeggen dan deze nu goed moet zijn. Het kan ook in de EGR-klep zitten, deze raken vervuild en blijven openstaan. Kwestie van afsluiten dmv een plaatje (zijn er te koop op marktplaats, even zoeken bij audi/seat/skoda/vw, trefwoord EGR).
Het kan ook je magneetregelklep zijn. Is deze het niet dan is waarschijnlijk het verstelbare schoepenrad van de turbo vervuild (er zijn hier topics over, eventjes zoeken).
Een ander veel voorkomend probleem is dat de kat verstopt raakt. Het binnenwerk in de kat komt los en gaat voor het gat zitten, hierdoor verzuipt de motor als het ware in z'n uitlaatgassen. Kwestie van kat leeghalen.
Als je het mij vraagt, zou ik beginnen met de EGR-klep.
Succes!
Groetjes Sander[/quote]
EGR klep veroorzaakt geen noodloop. En daar heeft dit voertuig wel last van lijkt mij.
Verder heeft een 90 pk geen verstelbare schoepen in de turbo.......
Ook preventief een kat ruimen is voorbarig. Verstandiger is het m.i. rijdend de auto uit te lezen en zo binnen 10 minuten een juiste diagnose te stellen.
Wat we wel een aantal keren hebben gehad is een nieuwe lmm die niet goed bleek te zijn. Eventueel even uitwisselen en waardes meten tijdens acceleratie.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar