De auto is niet meer lopend binnengekomen. Na het wissen van alle foutcodes de auto opnieuw ca 1 minuut gestart, foutcodes weer gewist en weer ca. 1 minuut gestart, waarna er via de foutcodes en defecte krukassensor uitkwam. Na deze vervagen te hebben liep de auto meteen weer.....echter hij trekt vanaf 4000 toeren niet meer......
Als ik bij stilstaande auto plankgas geef, blijft het toerental hangen/schommelen bij ca. 4000 toeren.Bij het gas iets los laten loopt het toerental iets meer op.
De benzinedruk is stationair 3,5 bar en loopt bij de 4000 toeren terug naar 0,5 bar..
Het lijkt alsof de motor te weinig benzine krijgt, Volgens de klant dit probleem vantevoren NOOIT gehad.
Vervolgens nog geprobeerd de benzinepomp te wisselen van een zelfde model A4, maar krijg hem niet uit de tank; misschien speciaal gereedschap nodig?? Mijn gevoel gat naar de benzinepomp/drukregelaar uit, maar wel een rare combinatie na het sensor probleem. Overigens kost een nieuwe pomp 350,-; dus daar kan niet mee gegokt worden.
- wie heeft een idee/ervaring met dit probleem??
vr.gr. Sjoerd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kun je brandstofopbrengst meten (in liters per uur)?
Beste is om dat met aangesloten drukregelaar te doen en dan de afvoer opvangen en meten.
Hoe is het brandstoffilter? Zit dat niet verstopt? Of mogelijk vuil in de tank?
Het is 1 van 2: of de drukregelaar is defect (maar zo iets heb ik nog nooit gezien) of de pomp levert veel te weinig brandstof om de druk vast te houden.
Dank voor je reaktie.
Het brandstoffilter is vervangen. Stationair ca. 3,5 bar en bij 4000 toeren 0,5 bar. Je zou denken dat de opbrengst te weinig is waardoor de druk wegvalt. Zelfs bij het gasgeven bij koude motor reageert hij niet goed.
Enig idee hoeveel opbrengst er in ca. 1 minuut starten zou moeten komen? dit kan ik nergens vinden.
vr.gr. Sjoerd
Nee, maar dealer of autodata zou uitkomst kunnen bieden.
Grofweg het MINIMUM dat nodig is, is het aantal Kilowatts dat de motor levert.
Dus een 100kw motor heeft 100 liter per uur nodig. Per minuut delen door 60.
Dat is niet het verbruik, maar je moet meer rond pompen om luchtbellen te voorkomen.
Als de pomp het is dan kom je hier niet eens in de buurt van. Stilstaand bij 4000 rpm gaat er niet zoveel brandstof door.
Goedemorgen, probleem is gevonden !!
De tip van benzine opbrengst meten was de oplossing. Veel te weinig benzineopbrengst dus de pomp zou de boosdoener zijn.
Gelukkig toch nog maar even de leidingen bij het filter losgemaakt om de leidingen naar de motor en de tank te controleren. Vervolgens was de leiding filter-motor niet door te blazen. Uiteindelijk was er rechts voor een beschermkap beschadigd en daaronder is de benzineleiding over een lengte van ca. 10 cm afgekneld!!
Waarschijnlijk is dit gekomen nadat de auto niet meer liep en mensen de krik verkeerd geplaatst hebben/ergens overheen gereden zijn of i.d.
Morgen ga ik de leiding vervangen. Bedankt voor de hulp/het meedenken.
groeten, Sjoerd
Mooi dat je het gevonden hebt. Bedankt voor de feedback, zouden meer mensen moeten doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar