Hallo,
Ik heb hier een Audi A6 avant 2.4 Multitronic welke soms erg gaat bokken en zelfs af slaat als ik in uiterste stuur uitslag achteruit ga rijden. Dit gebeurd NOOIT als er in uiterste stuur uitslag vooruit gereden word.
Ik heb de auto al naar een automaten specialist gebracht maar daar word gezegt dat het niet in de automaat zit (cvt).
Ik heb het probleem voor gelegd aan de lokale Audi dealer en hun weten geen raad.
Ik heb de auto uitgelezen en er staan geen storingen in motor managment, automaat of power steering.
De auto heeft zo'n 160.000km gereden en rijd verder prima.
Heeft er iemand enig idee?
Groet: Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gokje: Iets met de aandrijfassen of homokoneten? Wielen van de grond en eens met de hand de wielen draaien in de uiterste stuurstand.
Gasklephuis? stationair toerental al opnieuw ingeleerd? Ik begrijp dat de motor té diep in toeren zakt?
Gekke opmerking, remmen ok? Laatst een golf gehad met een losse motorsteun die had dit ook met gewoon achteruit rijden.
succes
Hallo Marcel en Dutch,
ik heb de aandrijfassen al kineten al gecontroleerd en het probleem voelt ook niet aan als een defecte as of kineet.
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het probleem veroorzaakt word doordat het toerental dermate laag word dat de doorstroming van de automaat te laag word waardoor het brein denkt een klep te moeten openen of sluiten. Hierdoor word de automaat in of uitgeschakeld en gaat daarom zo "bokken".
Ik heb deze info gekregen doordat de lokale Audi dealer (Auto Lichtstad Geldrop) een melding heeft gemaakt bij de importeur van dit probleem en daarvan kregen zei de bovenstaande oorzaak terug.
Nu moet het toerental verhoogd worden (wat in eerste instantie helemaal niet zou kunnen) om zo de toeren val te verminderen. Mocht dit niet helpen dan is er ook nog een software update mogelijk. Ik heb op dit moment de Audi bij die betreffende dealer staan en naar alle waarschijnlijkheid hebben ze aan het einde van de week tijd om de bovenstaande dingen uit te voeren.
Ik laat wel weten of het geholpen heeft.
Bedankt voor jullie reactie.... Groet Chris
Hallo Chris , Heb je het probleem nog opgelost? Ik heb namelijk het zelfde probleem met een A6 multitronic.
Groeten Bert.
Dag Bert,
er is inderdaad een software update uitgevoerd waardoor het toerental wat hoger is is gekomen. Je merkt nu niets meer van het zakken van het toerental bij uiterste stuur uitslag en de problemen van de klant zijn hiermee verholpen.
De software update moest geloof ik wel online gebeuren en koste wel wat tijd dus hing er ook een factuurtje aan van zo'n 150,-
Maar goed, het is in ieder geval opgelost.
Succes
Factuurtje van 150,-
Dus als ik het goed begrijp verkl*ten ze de software bij VW en laten de klant betalen voor een update.
We moeten dan toch toegeven dat zelfs een bedrijf als Microsoft het hier beter doet. Daar zijn de patches tenminste gratis.
Of zie ik dit verkeerd?
15 jaar
Oké Chris hartelijk dank voor je reactie
Groeten Bert
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar