Audi A4: afslaan bij het over schakelen op lpg(necam)

Bouwjaar: 1998

de auto start op benzine en schakelt bij koude motor na ca 400m over op lpg meestal slaat de motor dan af,soms trekt hij hem erdoor maar houd dan erg in.bij warme motor geen enkel probleem,maar als die een uur stil staat schakelt die weer slecht over of slaat af.verder loopt die perfect op benzine en op gas.het lpg verdeelhuis is nieuw en van het gemodificeerde type,en de drukken van de verdamper zijn afgesteld,maar het is nog hetzelfde ,iemand een idee of dit al eens bij de hand gehad,dan hoor ik het graag.
het is een 1.6 met een adp motorcode
gegroet

albert177

Geplaatst door albert177 (55) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

chris19 (0), 19 jaar geleden

je moet ff proberen de lpg plunjer te reinigen

hakeemolajuwon (0) PRO, 19 jaar geleden

Wat is het gemodificeerde type?

albert177 (55) PRO, 19 jaar geleden

dit is het type verdeelhuis,waarbij de plunjer niet door de veer tegen het regelmotortje aan wordt gedrukt,maar de plunjer zit aan het regelmotortje vast. het verdeelhuis en plunjer zijn nieuw

hakeemolajuwon (0) PRO, 19 jaar geleden

Op het verdeelhuis zit een DFCO-klep met een tweepolige zwarte connector. Op de gasafsluiter zit ook een tweeploige connector maar dan een grijze. Nu komt het wel eens voor dat een kleurenblinde inbouwer deze twee connectors verwisselt. Controleer dat svp eens.

albert177 (55) PRO, 19 jaar geleden

nog even de plaats van de connectors gecontroleerd maar die zitten goed,zou de lambda-sonde hier ook invloed op kunnen hebben?

hakeemolajuwon (0) PRO, 19 jaar geleden

Nee de lambdasonde wordt dan nog niet gebruikt door de gasinstallatie. Je moet de actuator bovenop het verdeelhuis eens losnemen. De actuator tussen duim en wijsvinger nemen. Je moet dan op vrij eenvoudige wijze de actuator kunnen indrukken. Als je veel kracht moet aanleggen zet er dan maar een andere op. Een van het merk Soncebosz.

albert177 (55) PRO, 19 jaar geleden

ik denk dat je met actuator het stelmotortje op het verdeelhuis bedoelt,deze is al vervangen ik heb toen een compleet nieuw verdeelhuis erop gezet met nieuwe dfco klep en stelmotor.
p.s het is mijn eigen auto en dit probleem zit er al 2jaar in maar druk de schakelaar altijd over op lpg na ongeveer 500m en
dan schakelt hij wel gewoon over naar lpg, maar dit moet eigenlijk niet nodig zijn, en zo moet ik ook nog elke maand 50 euro aan benzine tanken, dat is nou weer net niet de bedoeling met lpg

hakeemolajuwon (0) PRO, 19 jaar geleden

Het is dus duidelijk dat er geen gas aanwezig is tussen verdamper en verdeelhuis. Dit kan veroorzaakt worden door een lekkende DFCO-klep of DFCO-membraan. Ook kan het zijn dat de verkeerde software in de ECM zit. Bij dit type kun je die alleen aanpassen door middel van een andere Eprom. Maak hiervoor een logfile en mail dat naar Necam ter beoordeling. Als je dat zelf niet kunt moet je hiervoor naar een Necam inbouwer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.