Audi A4: Audi a4 2.0 ALT uitlaatspruitstuk wordt roodgloeiend

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Goedendag,

Wij zitten al heel wat dagen en al bijna een paar weken te worstelen met een probleem aan een Audi A4 2.0 ALT. Deze auto is binnengekomen met het probleem dat de auto niet start en dit zou komen doordat de distributieriem zou zijn geknapt. Na diagnose bleek echter dat de Tandwiel van de Nokkenas zodanig was beschadigt dat de ketting van tijd was. Wij hebben besloten er een ander cilinderkop op te plaatsen. Na een oproep op internet hebben wij een cilinderkop ontvangen. Deze bleek van een Passat 2.0 uit 2007 te zijn. Wij hebben de twee compleet met elkaar vergeleken en deze waren identiek. Dit moet ook wel, want het betreft de zelfde motorcode ALT. Dus in principe is dit geen probleem, alles paste prima en deze hebben we dan ook zonder 'problemen' kunnen plaatsen op de Audi.

Echter zitten we nu wel met een heel raar geval. De motor draait en de auto rijdt als een zonnetje, MAAR de uitlaatspruitstuk wordt roodgloeiend. Dus er klopt iets niet. Wij hebben van alles uitgeprobeerd.
- Drie maal de cilinderkop gedemonteerd en de krukas/nokkenas posities bekeken
- de timing van de auto gecontroleerd
- nieuwe bougies geplaatst
- bobines en ontstekingen nagelopen
- auto uitgelezen, (geen foutcodes)
- uitlaat compleet nagelopen.

Helaas, geen enkel kwaal kunnen vinden.

Graag wil ik jullie dan ook vragen, heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Halici

Geplaatst door Halici (0) PRO , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ERwin_jah (0) PRO, 8 jaar geleden

Hallo,

wat zijn de waardes van de 4-gastester?
Kleur bougies?
ik heb precies de indruk dat die wat Arm staat. Timing is zeker goed?

Groetjes

thorpe (0) PRO, 8 jaar geleden

timing staat een tand te laat ,

ERwin_jah (0) PRO, 8 jaar geleden

heb je deze ondertussen al op tijd gezet?

Groetjes

Marjacq (0) PRO, 8 jaar geleden

Ook meegemaakt , spruitstuk en een deel van de kat werden met verhoogd stationair toerental rood!
Probleem bleek een defect vacuumklepje onder het inlaatspruitstuk te zijn.
Met een punt tang het slangetje dichtgeknepen en het was direct over. Klepje vernieuwd en probleem opgelost.
Schijnt een bekend probleem te zijn!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.