Audi A6: audi a6 1.8 t probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 t 5valve

Hoi ,
heb een A6 tot volle tevredenheid,alleen viel mij op dat tijdens het gas loslaten van 3500 toeren tot stationair een raar roterende ratel uit het luchtfiter huis te horen was.
Dit is alleen met gas loslaten,verder geen merkbaar gevoel van afname vermogen.
Tevens is de temperatuur (water) iets lager dan normaal, en schokt de motor bij 2000 toeren in de laatste versnellingen,bij deellast.
Misschien dat iemand mij kan helpen,om dit euvel te herkennen,zonder direct zeer diep in de buidel te tasten bij een audi garage.
Alvast bedankt.
Dick

R-Dick

Geplaatst door R-Dick (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Iets schokken bij deellast kan worden veroorzaakt door de ontsteking of een verkeerd mengsel.
Wanneer zijn de bougies en het brandstoffilter voor het laatst vervangen?
Hoeveel kilometer heeft de auto al gelopen?

Vooral bij turbo-motoren kan dit soort kleine probleempjes al heel gauw tot grote schades leiden, zoals verstopte katalysatoren of verbrande zuigers en dan wordt het pas echt duur.

R-Dick (0), 14 jaar geleden

De auto heeft 155000km gelopen.
Ben er nog niet uit wat het geluid uit het luchtfilter is,als het luchtfilter word verwijderd,en je geeft gas en direct laat je het gas weer los komt er een fladderend geluid uit het luchtfilterhuis.
Nu is mijn idee:tijdens het gas loslaten sluit de gasklep,terwijl de turbodruk nog aanwezig is in de aanvoer,waar gaat deze luchtdruk heen?? vandaar mijn gedachte zou er een klep in zitten die er voor zorgt dat de overtollige luchtdruk word afvoert. die klep zou stuk kunnen zijn. is dit dan de eerste klep die je tegen komt van af het luchtfilter huis ?
Is dit onzin of?????? De auto rijd als of het nieuwe is echt geweldig,maar maak we wel wat zorgen over dit euvel.
Ben benieuwd als we er uit komen.
Dick

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Die afblaasklep is er inderdaad, maar dat hoor je niet.
Bij een standaard benzinemotor met turbo krijg je geen turbodruk met stilstaand gas geven.

Gezien de kilometerstand kunnen de injectors iets vervuild zijn. Dit is alleen goed op te lossen door deze ultra-soon te reinigen.
Maar een geoefend gebruiker van een 4-gas tester, moet dit kunnen zien bij die test.

R-Dick (0), 14 jaar geleden

Waar zit dan deze afblaasklep?
Ik hoor de turbo wel als ik stilstaand gas geef. met een stethoscoop kun je de turbo licht horen gillen in toeren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.