123 bezoekers online

Audi A6 Avant 2016: AUDI A6 4G 2.0TDI FOUTCODE P0087

Bouwjaar: 2016, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1987, Vermogen (kw): 140

Hallo

Deze A6 is van 2016 2.0tdi 140kw (manueel) , en heeft de volgende foutcode P0087, brandstofdruk te laag.

Dit enkel bij temperaturen boven de 25° en meestal in 5 of 6 de versnelling.

Dit als men vanuit een laag toerental (1400) begint door te duwen op een lange helling.

Fout treedt meestal rond de 2800tr en hoger.

Onderdelen die reeds nagekeken en veranderd zijn.

Turbo
Dpf gereinigd
Rail
Inlaatcollecteur
Verstuivers
Lmm

Enige idee van wat het zou zijn?

Graag reacties

murat983

Geplaatst door murat983 , lid sinds 12 jaar geleden

9 Reacties

atte PRO, 2 weken geleden

Storingcode geeft aan dat de raildruk en/of systeemdruk te laag is. Vanuit de brandstoftank wordt door een opvoerpomp druk ontwikkeld om de brandstof naar de hogedruk-inspuitpomp te transporteren. Of dit op de juiste wijze gebeurt kan gecontroleerd worden met een oscilloscoop. Deze moet dan een evenwicht bloksignaal weergeven (spanning). Als deze druk te laag is (of ongelijkmatig) zal de hogedruk-inspuitpomp nooit goed kunnen functioneren. Aan de verstuivers moet ook de juiste druk en ook op een scoopbeeld de voor het betreffende type verstuiver (elektromagnetisch of piezo) passende stroombeeld worden weergegeven. Ook kan de opbrengst bij de verstuivers gemeten worden (speciale set meetglaasjes voor nodig). De A6 heeft ook een raildruksensor die het motormanagement informeert over het juiste drukverloop. Is deze ook gecontroleerd?

murat983, 2 weken geleden

Nee, geen oscilloscoop ter beschikking. Wel diagnosetoestel vcds, kan dit hiermee op een effectieve kanaal?

murat983, 2 weken geleden

Zoals beschreven enkel in hoge versnellingen. Vorige week in het zwarte woud in de bergen in lage versnellingen geen enkel probleem.

atte PRO, 2 weken geleden

Met VCDS kan dat niet. Juist in de hogere versnellingen onder belasting heeft de motor voldoende volume aan brandstof nodig (hoeveelheid) en onder de juiste druk. En omdat dit dus al tot een foutcode leidt, heeft de motor daar in meer dan 20% van het rijden 'last' van. En daar hoeft de bestuurder in veel gevallen niet praktisch niets van te merken.

Audidriver73 PRO, 2 weken geleden

Brandstoffilter vervuild ?

murat983, 2 weken geleden

Ook vervangen, samen met terugslagklep brandstofleiding aan luchtfilter

murat983, 2 weken geleden

Rail met sensoren zijn beide ook vervangen. Wat resteerd is hogedruk inspuitpomp

murat983, 2 weken geleden

Hallo

Atte, van waar bent, kan ik u rechtstreeks aanspreken?

atte PRO, 2 weken geleden

www.atteroskam.nl

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 Avant of stel zelf een nieuwe vraag.