auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A6 Avant 2016: AUDI A6 4G 2.0TDI FOUTCODE P0087

Bouwjaar: 2016, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1987, Vermogen (kw): 140

Hallo

Deze A6 is van 2016 2.0tdi 140kw (manueel) , en heeft de volgende foutcode P0087, brandstofdruk te laag.

Dit enkel bij temperaturen boven de 25° en meestal in 5 of 6 de versnelling.

Dit als men vanuit een laag toerental (1400) begint door te duwen op een lange helling.

Fout treedt meestal rond de 2800tr en hoger.

Onderdelen die reeds nagekeken en veranderd zijn.

Turbo
Dpf gereinigd
Rail
Inlaatcollecteur
Verstuivers
Lmm

Enige idee van wat het zou zijn?

Graag reacties

Geplaatst door

murat983 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Storingcode geeft aan dat de raildruk en/of systeemdruk te laag is. Vanuit de brandstoftank wordt door een opvoerpomp druk ontwikkeld om de brandstof naar de hogedruk-inspuitpomp te transporteren. Of dit op de juiste wijze gebeurt kan gecontroleerd worden met een oscilloscoop. Deze moet dan een evenwicht bloksignaal weergeven (spanning). Als deze druk te laag is (of ongelijkmatig) zal de hogedruk-inspuitpomp nooit goed kunnen functioneren. Aan de verstuivers moet ook de juiste druk en ook op een scoopbeeld de voor het betreffende type verstuiver (elektromagnetisch of piezo) passende stroombeeld worden weergegeven. Ook kan de opbrengst bij de verstuivers gemeten worden (speciale set meetglaasjes voor nodig). De A6 heeft ook een raildruksensor die het motormanagement informeert over het juiste drukverloop. Is deze ook gecontroleerd?

atte 15
badge vip badge

4 jaar

Nee, geen oscilloscoop ter beschikking. Wel diagnosetoestel vcds, kan dit hiermee op een effectieve kanaal?

murat983 0

4 jaar

Zoals beschreven enkel in hoge versnellingen. Vorige week in het zwarte woud in de bergen in lage versnellingen geen enkel probleem.

murat983 0

4 jaar

Met VCDS kan dat niet. Juist in de hogere versnellingen onder belasting heeft de motor voldoende volume aan brandstof nodig (hoeveelheid) en onder de juiste druk. En omdat dit dus al tot een foutcode leidt, heeft de motor daar in meer dan 20% van het rijden 'last' van. En daar hoeft de bestuurder in veel gevallen niet praktisch niets van te merken.

atte 15
badge vip badge

4 jaar

Brandstoffilter vervuild ?

Ook vervangen, samen met terugslagklep brandstofleiding aan luchtfilter

murat983 0

4 jaar

Rail met sensoren zijn beide ook vervangen. Wat resteerd is hogedruk inspuitpomp

murat983 0

4 jaar

Hallo

Atte, van waar bent, kan ik u rechtstreeks aanspreken?

murat983 0

4 jaar

www.atteroskam.nl

atte 15
badge vip badge

4 jaar

Na overleg met Atte heb ik hogedrukpomp aan motor vervangen door een nieuwe exemplaar.

Gisteren bij terugweg vanuit Alkmaar, na men tankbeurt in Breda.

Heb ik het nogmaals hetzelfde probleem gehad, en dit onder volgende omstandigheden.

Tank vol getankt, voertuig in 4 de versnelling vanuit 2000 tr/min gaspedaal volledig ingedrukt en rond de 2800 tr/min terug in noodloop.

Na stilleggen op pechstrook, na paar km terug hetzelfde probleem.

Graag een seintje ivm deze aanhoudende probleem?

murat983 0

4 jaar

Het probleem doet zich dus (nu nog) meestal voor onder vollast in de 4e versnelling. Er wordt dus te weinig brandstof aangevoerd (blijkt ook uit de foutcode).
Het EDC17-systeem is voorzien van een volumeregeling en een hogedruk regeling. Als je over een scoop kunt beschikken, kun je vrij eenvoudig het hogedruk gedeelte op lekkage controleren door de spanning van de railsensor te bekijken en dan bij draaiende motor de hogedrukregeling kort te sluiten met massa. De motor slaat dan af en de raildruk moet ten minste 30 seconden op volle druk blijven.
Even goed controleren of je brandstofpomp in de tank wel goed werkt, deze wordt voornamelijk gebruikt bij starten en vollast. De stekers bij de pomp zijn ook een zwakke plek. Ook controleren.
Met VCDS toch (nogmaals) dus de brandstofdrukken meten. En als alles in orde is bevonden is het misschien raadzaam naar de aansturing te kijken, oftewel de ECU (motorregeleenheid). Zeker als deze voorzien is van een andere karakteristiek (‘gechiped’). Misschien toch aan te bevelen (al of niet tijdelijk) terug te vallen op het standaard programma en dan zien hoe de motor zich gaat gedragen.

atte 15
badge vip badge

4 jaar

Even een update, vorige week een nieuwe opvoerpomp in de brandstoftank gemonteerd, dit van VDO.

Even in de komende dagen testen.

murat983 0

4 jaar

De opvoerpomp, is het daarmee opgelost? Ik heb hetzelfde probleem..

ferdi123 0

2 jaar

na vervangen van opvoerpomp in tank ook pomp aan motor vervangen en probleem nadien niet meer voorgekomen

murat983 0

2 jaar

Na vervangen van opvoerpomp in tank en pomp aan motor, probleem opgelost

murat983 0

2 jaar

Gefeliciteerd! Goed gedaan

Roskam 0
badge

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.