Audi Coupe: Ik word hier zo moe van

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3E 10V

Wil ik vandaag in mijn auto stappen (na anderhalf week niet gereden te hebben), is mijn accu weer leeg.
Ik heb die accu nu bijna 3 weken.
De vorige accu scheen kapot te zijn...deze nu kennelijk ook.
Wat zou kunnen verklaren dat mijn accu er 3 weken over doet om leeg te lopen ?
Paar maanden terug had ik al een nieuwe accu, toen heb ik 2 weken niet gereden en hij was nog steeds vol, daarna 1 week niet gereden, en hij was weer leeg, ik heb toen een nieuwe accu gekregen, die het prima deed, en vol leek.
En nu na bijna 3 weken is ie opeens weer leeg.
Ik heb wel eens gehoord dat als er een weerstand (?) op de dynamo stuk is, hij stroom lekt maar duurt dat 3 weken ?
Ook blijven bij mij de lampjes voor de raambediening aanstaan maar die heb ik er nu al 2 weken uit, als de relais daarvan stuk is, zou hij dan ook leeglopen ?
Ik snap er echt niets van, ik word moe van die auto.

markdekker

Geplaatst door markdekker (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi Coupe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

mark je zult toch eerst op zoek moeten naar een stille verbruiker want die zal je best hebben.

groetjes jan.

Santa (0), 17 jaar geleden

Kofferbakverlichting, lampje dashboardkastje, alarm, radio, dynamo, tja, 't kan veel zijn...

markdekker (0), 17 jaar geleden

Tja, hoe kom ik daar in godensnaam achter, het enige wat ik kan verzinnen, is kijken of ie uberhaupt stroom lekt, en waarom dat 3 weken duurt ?!
Als ik de auto uit zet, kan ik dan de zekeringen eruit halen en de zekeringkast meten of ie stroom lekt ?

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Is hier al vaker beschreven op het forum.
Volle accu erin, min pool aansluiten en de plus pool ff niet
Universeel meter met 20 ampere stand nemen en de meetpennen aansluiten, de plus op de accuplus en de min pen op de losse pluspool van de accuklem.

Een normaal lekstroompje ( autoradiogeheugen, alarm etc) zal 50 milliampere trekken.

Zie je echter meer als 100 milliampere lopen, dan heb je een te grote lekstroom.

Trek dan de zekeringen eruit tot je ziet dat het stroomverbruik plotseling daalt, die zekering aan de hand van het boekje/schema controleren welke groep het is en daar weer verder in zoeken.

Een goede accu verliest per dag 1% van zijn capaciteit, dus na 70 dagen geen kracht genoeg meer om te starten.

Gebeurt een lange stilstand vaker dan gaat de accu sulfateren, en gaat snel achteruit in capaciteit, dan ook een druppellader eraan.

Cor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.