auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi Coupe: Ik word hier zo moe van

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3E 10V

Wil ik vandaag in mijn auto stappen (na anderhalf week niet gereden te hebben), is mijn accu weer leeg.
Ik heb die accu nu bijna 3 weken.
De vorige accu scheen kapot te zijn...deze nu kennelijk ook.
Wat zou kunnen verklaren dat mijn accu er 3 weken over doet om leeg te lopen ?
Paar maanden terug had ik al een nieuwe accu, toen heb ik 2 weken niet gereden en hij was nog steeds vol, daarna 1 week niet gereden, en hij was weer leeg, ik heb toen een nieuwe accu gekregen, die het prima deed, en vol leek.
En nu na bijna 3 weken is ie opeens weer leeg.
Ik heb wel eens gehoord dat als er een weerstand (?) op de dynamo stuk is, hij stroom lekt maar duurt dat 3 weken ?
Ook blijven bij mij de lampjes voor de raambediening aanstaan maar die heb ik er nu al 2 weken uit, als de relais daarvan stuk is, zou hij dan ook leeglopen ?
Ik snap er echt niets van, ik word moe van die auto.

Geplaatst door

markdekker (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

mark je zult toch eerst op zoek moeten naar een stille verbruiker want die zal je best hebben.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

Kofferbakverlichting, lampje dashboardkastje, alarm, radio, dynamo, tja, 't kan veel zijn...

Santa 0

18 jaar

Tja, hoe kom ik daar in godensnaam achter, het enige wat ik kan verzinnen, is kijken of ie uberhaupt stroom lekt, en waarom dat 3 weken duurt ?!
Als ik de auto uit zet, kan ik dan de zekeringen eruit halen en de zekeringkast meten of ie stroom lekt ?

markdekker 0

18 jaar

Is hier al vaker beschreven op het forum.
Volle accu erin, min pool aansluiten en de plus pool ff niet
Universeel meter met 20 ampere stand nemen en de meetpennen aansluiten, de plus op de accuplus en de min pen op de losse pluspool van de accuklem.

Een normaal lekstroompje ( autoradiogeheugen, alarm etc) zal 50 milliampere trekken.

Zie je echter meer als 100 milliampere lopen, dan heb je een te grote lekstroom.

Trek dan de zekeringen eruit tot je ziet dat het stroomverbruik plotseling daalt, die zekering aan de hand van het boekje/schema controleren welke groep het is en daar weer verder in zoeken.

Een goede accu verliest per dag 1% van zijn capaciteit, dus na 70 dagen geen kracht genoeg meer om te starten.

Gebeurt een lange stilstand vaker dan gaat de accu sulfateren, en gaat snel achteruit in capaciteit, dan ook een druppellader eraan.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.