Audi S2: Inhouden / geen Turbo druk als de motor op temperatuur is

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 Turbo ( B3)

Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heb ik een S2 gekocht die ik onlangs heb laten Chippen van 220 naar 275 pk dit is echter allemaal goed verlopen, alleen nu zit ik toch met het volgende probleem : Als de motor tegen de 70 graden loopt dan word de turbo uitgeschakeld , en gaat de auto over in het noodloop programma, de volledige Turbodruk is weg en heeft geen vermogen meer tot bv de auto opnieuw gestart word, dan geeft de auto nog een keer zijn volle vermogen om weer terug te vallen in het noodloop programma dus einde verhaal en geen vermogen meer.

Wie kan mij hier wat meer antwoorden over geven a.u.b ??

De auto is bij een Audi dealer aan de computer geweest, en als enige storing gaf hij : Motor regel apparaat geblokkeerd. deze foutcode hebben ze gewist maar het probleem is natuurlijk hier niet mee verholpen.

De tempratuur censor is al vernieuwd, zo ook verscheidende slangen en het gasklepje tussen de Turbo en de waste gate is vernieuwd, dit alles tot zero resultaat.

Vriendelijke groet,

Andre Benerink 0645243107

Alle support is welkom

Geplaatst door

zantefreak (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al contact gehad met de (chip)knipper.....?? ;)

Was het probleem direct c.q. zeer kort na het chippen aanwezig?

Santa 0

17 jaar

Ho Ho Ho hallo Santa .. Zante hier, om gelijk maar met de deur in huis te vallen, ik heb met die persoon contact gehad en of het mogelijk niet aan de nieuwe Chipset kon liggen ?? Diegene die de Chip's geplaatst heeft vertelde mij dat het daar niet aan kon liggen de Intel Eprom chips waren uitvoerig getest en waren zeer stabiel, deze man heeft al heel veel S2's gechipt en er was er nog geen een met problemen.

Waarom denk je dat het mogelijk aan de Chip's kan liggen ..?

Gegroet Andre

zantefreak 0

17 jaar

Om uit te sluiten waar het NIET aan kan liggen.

Daarom moet je altijd bij een nul-punt beginnen, alhoewel in jouw geval een nulpunt wat lastig is omdat de auto natuurlijk niet nieuw is en er dus al gebruiksslijtage aanwezig is.

Ik redeneer maar wat in het luchtledige maar kan mij wel voorstellen dat NA het chippen bepaalde gevolgen van slijtage zich SNELLER openbaren.

Door het chippen veranderen er dus bepaalde waarden. Hierdoor veranderen dus OOK de gevolgen van die waarden..............

Daarom altijd bij het begin beginnen...

Bijvoorbeeld de auto al laten uitlezen, voor zover mogelijk?

"Jo ho ho, and a bottle of rum...!"

Santa 0

17 jaar

Jo ho ho.... I like rum too..

Ja, ik ben enige tijd geleden bij de audi dealer geweest om de auto uit te laten lezen, de enige foutcode was dat het " motor regel apparaat geblokkeerd " dat was echt de enige foutcode , nou die regel hebben ze gewist, maar dat heeft natuurlijk geen effect gehad.

Wel vertelde de monteur dat het mogelijk een sensor was, en met name mogelijk de koelvloeistof sensor ..tja het zou dus goed mogelijk zijn maar dat weet ik niet. Ook vroeg ik hulp op het S2 forum (www.S2power.nl) enof er mogelijk ook een tekening op beschrijving van de motor rouleert , maar daar schijnt copyright op te zitten en dus niet te verkrijgen.
Vermoedelijk pak ik het allemaal verkeerd aan, maar ik weet hoe de auto reed( een tijdje geleden) vreselijk hard en ongehoord snel trekken ..dat gevoel wil ik weer terug in mijn S2

Cheers..

zantefreak 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S2 of stel zelf een nieuwe vraag.