Dag collega's
ik zit met het volgende heb hier een a4 staan een 2,6 uit 1996 .eerst stotterder de auto als de motor koud was,heb de lambda sondes met een scoop nagemeten en die regageerde veelste traag pasde pas aan om de 4 sec ,2 nieuwe lambda sondes er in gezet orginele wel teverstaan.ging tijdje goed heb hem nu er weer staan en als ik de mm systeem uitlees met de tester krijg ik de volgende fout meldingen
foutcode:535
Klopregeling 1
-signaal niet in orde of niet aanwezig
foutcode:536
klopregeling 2
-signaal niet in orde of niet aanwezig
auto trekt bij koude motor wel goed door maar dat is van korte duur.maar bij warme motor bv autobaan ritje trek je nog geen braadworst van tafel.als je 110km/u rijdt en vol gas geeft bokt en stottert de auto heel erg en bij rutig gasgeven gaat het redelijk
iemand hier vaker mee temaken gehadt
gr niels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
00535
(Vervolg storing 00535)
Eerste pingelregeling
Onderste aanslagwaarde
- Pingelregeling in motorregelapparaat defect (motorregelapparaat defect)
- Motorregelapparaat vervangen =>blz. 24-12
00536
Tweede pingelregeling2)
Onderste aanslagwaarde
=>Eerste pingelregeling
storingcode 00535
=>Eerste pingelregeling
storingcode 00535
=>Eerste pingelregeling
storingcode 00535
controleer de stekkerverbindingen van de sensoren en ecu op corrosie. gr john
heb de ecu even los gehaald kon zo niks zien aan de stekkers die er in zitten ,geen corrosie of iets dergelijks.
vandaag weer proef gereden met de auto en auto rijd weer super ! mischien los contact geweest in ecu ,een van de mischien stekkers ?
auto stottert nog iets bij deceleren na verloop van tijd is het iets erger geworden,maar loopt nog niet zoals het moet !
wederom uitlezen, weer pingelregeling storing, is dus weer noodloop. Oftewel die storing oplossen. zie boven.
de stekker van de ecu loshalen heeft toch effect gehad haal hem weer los en spuit de zaak schoon met contaktreiniger. gr john
hoi john
heb zaterdag,de stekker van de ecu los gehaald,heb ook de ecu even los gehaald gekeken of er mischien ,een soldeerbreuk in zou zitten met vergrootglas bekeken niks kunnen ontdekken,afgebouwd stekkers met contact cleaner in gespoten bij montage,tevens balcon test gedaan injectoren reinigen met draaiende motor van protec,(benzine pomp uitgeschakeld),ook geen effect ,heb alle sensoren al met een scoop gemeten,alles ziet er uit zoals het er uit moet zien volgens workshop data vivid.Bobine wel vervangen,(gebruikte gemonteerd),lambda sensoren zijn al nieuw.denk dat ik maar een andere ecu ga proberen,
gr niels
wat doet de luchtmassameter?? tevens, er wil bij dit type nog al eens luchtlekkage optreden in de kunstof verdeelbak tussen de cilinderkoppen. (kunstof breekt af en beland IN de motor)
kun je dat horen dan,als de kuntstof verdeelbak lucht lekkage optreedt net zoals valse lucht,auto loopt stationair prima hoor ook geen gekke geluiden
o.a. luchtmassameter te lage waarde bij stationair, vw geeft er een waarde voor op, en aan de leerwaarden valt ook heel veel af te lezen.
verder, de boeren methode, men neme een bus remmenreiniger en spuit eens wat in het rond bij stationair draaiende motor.
maar, heb je die storing op de klopsensors nog steeds??? zo ja, kun je lang zoeken maar zit daar op de een of andere manier je probleem. Zijn de klopsensoren los geweest, is het aanhaal moment juist (zeer belangrijk in deze), zijn de aanlegvlakken van de sensoren schoon.....
Een pingelsensorstoring zou heel goed een ontstekingsprobleem kunnen zijn. Penbobines ok?
kortstondig cilinderoverslag kán herkend worden als een verkeerd klopsignaal.
heb de pingel sensor's 2x van het winter al een keertje vervangen,en heb zeker goed na de aanlegvlakken gekeken of deze wel schoon zijn,en het aanhaal moment van 20nm heb ik aan gehouden,(heb de bobine's al vervangen omdat ik ook dacht aan kortstondige cilinderoverslag )maar goed heeft niks geholpen wil morgen ff gaan meten nogmaals aan de luchtmassa meter.Heb net nog even op workshop data gekeken en kan toch niks vinden over meet waardes van de luchtmassa meter.wil die toch nog maar eens meten,en anders hou ik me bij de eerder gegeven advies van johndoornbos
->
00535
(Vervolg storing 00535)
Eerste pingelregeling
Onderste aanslagwaarde
- Pingelregeling in motorregelapparaat defect (motorregelapparaat defect)
- Motorregelapparaat vervangen =>blz. 24-12
00536
Tweede pingelregeling2)
Onderste aanslagwaarde
=>Eerste pingelregeling
storingcode 00535
=>Eerste pingelregeling
storingcode 00535
=>Eerste pingelregeling
storingcode 00535
controleer de stekkerverbindingen van de sensoren en ecu op corrosie. gr john
mischien toch wel een defecte ecu maar dit wil er bij mij niet zou gauw in ,kan ook inderdaad een luchtmassa zijn die dingen geven soms de gekste storingen,terwijl ze zelf geen fout code's weer geven
gr niels
wordt vervolgd
Je zou de ecu door ac tronics kunnen laten controleren. Een pingelsensor storing kan echt geen stotteren veroorzaken en je geeft dit eigenlijk ook al aan.
Niels, loop echt ook alle overige massapunten even na, het zijn er vele en er kan gewoon eentje niet goed zitten. Vooral in de a stijl even goed kijken.
Kun je lambda in je meetwaardeblokken bekijken? Ik bedoel met proefrijden?
succes.
Ik weet niet of het prolem ondertussen is opgelost; ik heb vermogensverlies gehad met een 1.8 20V, bleek de katalysator te zijn die los lag waardoor de uitlaat verstopt raakte. Is bij Hartog tuning vervangen waarna de problemen waren opgelost.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar