Hoi,
Koppelingspedaal kwam bij warm weer steeds vaker traag of maar voor de helft terug.
Vandaag getracht te ontluchten aan de cylinder bij de bak.
Remvloeistof loopt er wel doorheen maar er staat nu totaal geen druk meer op het koppelingspedaal en het moet met de hand omhoog gehaald worden.
De cylinder bij het pedaal aan schutbord bekeken maar deze is bij dit model niet te ontluchten.
Iemand tips ? kan nu niet meer rijden ....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is je hoofdcilinder (direct onder je koppelings pedaal) of je hulpcilinder (aan je bak zit die).
Controleer op olielekkage rondom de cilinders en als je die gerepareerd/vervangen hebt controleer je ook massavliegwiel en koppeling.
Want bij mij was dit de oorzaak van de kapotte hoofdcilinder. Koppelings pedaal ging heel zwaar en daardoor ging de hoofdcilinder ook kapot.
Heb het systeem onder druk gezet op 2 bar zoals in Elsawin omschreven en uiteindelijk is het gelukt om weer druk op te bouwen en (ont)koppelen.
Af en toe blijft het pedaal toch halverwege even hangen dus ik ga zowel de master als slavecylinder vervangen. Beiden lekken niet maar ik begrijp dat ze intern wel kapot kunnen zijn.
12 jaar
Hoofdkoppelingscylinder vervangen, deze valt zelf niet te ontluchten bij dit type.
Tevens ontluchter bij de bak vervangen hoewel dat vgl mij niet nodig was.
Met een eenvoudig druksetje van Gunson op 2 bar vervolgens systeem ontlucht en kan nu weer probleemloos (ont)koppelen maar heb af en toe nog het idee dat het pedaal iets te langzaam terugkomt. Tevens meen ik een licht rateltje te horen wanneer ik van 3 naar 4, 4 naar 5 of 5 naar 6 overschakel dus zou me niets verbazen als het hydraulisch druklager in de bak de geest aan het geven is.
Voorlopig gewoon rijden.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar