close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: Lege accu

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 TFSI automaat (dsg)

Eind september, begin oktober 2010 heb ik van het linker voorportier het raam op een klein kiertje (+/- 1 centimeter) open laten staan, terwijl het regende. Dit gedurende een hele dag.

In december 2010 heb ik twee keer last gehad van een compleet lege accu. Na de eerste keer (na 8 dagen stilstaan) heb ik gelijk de 5,5 jaar oude accu laten vervangen. Na de tweede keer was de nieuwe accu al na 4 dagen helemaal leeg. De dynamo was na de eerste keer al gecontroleerd en in orde.

Volgende dag naar de garage (VAG). Alles werd uitgelezen, maar geen foutmeldingen. Wel kwam men tot de conclusie dat het de radio (MMI, dvd-nav) moest zijn. Het elektrisch systeem ging niet naar zijn ruststand. Dit is via de zekering 39 bevestigd, want de radio bleef continu 0.2 Amp gebruiken, terwijl +/-0.03 Amp gebruikelijk is in de ruststand. Een reset van de radio is twee keer geprobeerd maar dit lukte niet. Volgens de garage moest het hele MMI systeem (+/- €1890) maar vervangen worden. Eventuele reparatie werd door hen niet aangeraden. Ik heb het MMI niet laten vervangen, want het functioneerde prima (radio, dvd/cd, muziek via SD, en navigatie) en vond totale vervanging ook gelijk weer overdreven.

Met informatie uit deze website kwam ik erachter dat de TMC functie continu actief bleef (ook na het uitzetten van die optie). De nav-dvd verwijderd en toen geen tmc. Zo de laatste vier weken rondgereden en geen problemen meer(zette ook nog de radio uit met de hoofdknop).

Tot 4 dagen geleden. Op een morgen (na nachtvorst) branden alle remlichten en was een klein deel (linksboven) van mijn achterruit niet bevroren (waar antenne zit). Gelijk naar de garage, uitlezen maar geen foutmeldingen. Ze hebben toen maar het remlichtschakelaar vervangen.

Is het zinvol om onder de bestuurdersstoel/vloer te controleren op vocht? Is dit zelf te doen? Ik weet dat daar allerlei regel-elektronica zit. Voor oktober 2010 geen klachten en nu lijkt het wel of ze achter elkaar komen.

Elke response wordt gewaardeerd.=D

Geplaatst door

A4audi (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het zinvol om onder de bestuurdersstoel/vloer te controleren op vocht? Is dit zelf te doen? Ik weet dat daar allerlei regel-elektronica zit. Voor oktober 2010 geen klachten en nu lijkt het wel of ze achter elkaar komen.

ja dat kan nooit geen kwaad maar dat is toch niet zo moeilijk, je zou ook even kunnen laten kijken of er geen oxidatie in de stekkers zit, dit kan ook lekstroom veroorzaken

jan5047 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.