Maand geleden luchtmassameter vervangen door nieuwe, omdat de motor erg rookte en niet op toeren kwam ,ook de kabelboom van de injectoren vervangen en nokkenassen op slijtage gecontroleerd , ook geen foutcodes met de tester alleen beetje vreemde waardes van de luchtmassameter, na een maand goed gereden te hebben start nu de motor ok maar valt naar een paar seconden stil en als je hem op toeren wilt houden gallopeerd de motor en rookt ook weer. Denk weer dat de l.m.m. het weer begeven heeft ,is vervangen door een ruildeel van bosch. Iemand dit meer meegemaakt?
Groetjes Vincent
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Luchtmassameter heeft hier in ieder geval niets mee te maken. Wanneer een turbo of wat dan ook niet goed functioneert geeft dit ook vreemde waardes af naar de lmm. Ik denk dat je hier toch eerst eens de compressie moet meten of het brandstofsysteem na moet gaan. Misschien dat er zelfs iets met de egr of smoorklep aan de hand is.
Jos.
Is de EGR klep niet erg vervuild zodat deze los blijft staan?
Denk ook eerder een probleem met EGR of afsluitklep. Controleer ook de turbo.
Net auto opgehaald, reed beroerd . Egr klep eraf gehaald ,was wel vuil (160000km),schoongemaakt teruggezet geen verbetering!
Vacuumslang van egr eraf gehaald en afgestopt en rijd nu prima!! Kan nu zo verder gereden worden of moet er iets vervangen of aangepast worden (vacuumslang van egr trekt vacuum als motor stationair loopt)
Groetjes Vincent
16 jaar
Ja hoor. Gewoon afstoppen die boel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar